Fejl i installation på Win XP - installation ikke mulig
Moderator: Lodahl
-
Fejl i installation på Win XP - installation ikke mulig
Kørte i forvejen version 3.0.1 (dansk) men hentede version 3.1.1 (dansk) og startede installation.
På et tidspunkt stopper installationen med en besked om, at jeg skal logge på som administrator, da der ikke er nok rettigheder til installation.
Jeg måtte afbryde installation, selv om jeg er logget på som administrator.
Det værste var, at bagefter var min version 3.0.1 forsvundet, så jeg måtte installere den igen.
På et tidspunkt stopper installationen med en besked om, at jeg skal logge på som administrator, da der ikke er nok rettigheder til installation.
Det værste var, at bagefter var min version 3.0.1 forsvundet, så jeg måtte installere den igen.
Re: Fejl i installation på Win XP - installation ikke mulig
Jeg har samme problem, bortset fra jeg ikke kommer så langt, at 3.0.1 er forsvundet. Har du løst problemet?Steen Jensen wrote:Kørte i forvejen version 3.0.1 (dansk) men hentede version 3.1.1 (dansk) og startede installation.
-
Der er nok ikke nogen der kender løsningen, som er et windowsproblem.Steen Jensen wrote:Nej, jeg har ikke forsøgt igen. Og der er åbenbart ingen, der interesserer sig for en løsning.
Men du kan begynde med at fjerne resterne af OpenOffice maunuelt, også profilen under /Documents and settings/
Prøv at reparere din Ms installer med http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=290301
Prøv at google nøjagtig den fejlmeddelse du får
mvh
Jens
Jens S wrote:Der er nok ikke nogen der kender løsningen, som er et windowsproblem.Steen Jensen wrote:Nej, jeg har ikke forsøgt igen. Og der er åbenbart ingen, der interesserer sig for en løsning.
Men du kan begynde med at fjerne resterne af OpenOffice maunuelt, også profilen under /Documents and settings/
Prøv at reparere din Ms installer med http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=290301
Prøv at google nøjagtig den fejlmeddelse du får
mvh
Jens
Hvilket styresystem bruger du? Vista og W7 har en "Superadministrator" Kør programmer som sådan ved højreklik på programmet og vælg "kør som administrator"
V.h.
Fuglen
-
Tja, det var 11. september, jeg rapporterede problemet, og ingen har svaret før nu.
Jeg måtte geninstallere den tidligere version, og den bruger jeg. Jeg orker ikke at spilde yderligere tid, da den geninstallerede gamle version virker.
Om problemet er relateret til Windows eller Linux eller ...., er vel ligegyldigt. Det er ikke særlig brugervenligt at jage brugere ud i en jagt på at finde en mulig løsning. Der er end ikke nogen garanti for, at løsningen findes.
De fleste vil så nok vælge et andet program i stedet.
Jeg måtte geninstallere den tidligere version, og den bruger jeg. Jeg orker ikke at spilde yderligere tid, da den geninstallerede gamle version virker.
Om problemet er relateret til Windows eller Linux eller ...., er vel ligegyldigt. Det er ikke særlig brugervenligt at jage brugere ud i en jagt på at finde en mulig løsning. Der er end ikke nogen garanti for, at løsningen findes.
De fleste vil så nok vælge et andet program i stedet.
med venlig hilsen
Steen
Steen
-
-
Havde helt glemt at jeg havde dette problem, så da jeg så, at version 3.2.0 var kommet hentede jeg den, men igen lykkedes det ikke at få installeret OO, idet jeg fik en fejl 1303.
Heldigvis havde jeg ikke fået slettet installationsfilen til 3.0.1, så jeg måtte lige geninstallere den.
En googling på fejlmeddelelsen giver intet, idet jeg må formode, at det er en OO-fejlmeddelelse.
Problemet har jeg kun kunnet finde med OO og ikke med andre opensource-programmer som Firefox, Thunderbird, FileZilla, Kompozer mv.
Og købe-officepakkerne smutter ind uden problem!
Heldigvis havde jeg ikke fået slettet installationsfilen til 3.0.1, så jeg måtte lige geninstallere den.
En googling på fejlmeddelelsen giver intet, idet jeg må formode, at det er en OO-fejlmeddelelse.
Problemet har jeg kun kunnet finde med OO og ikke med andre opensource-programmer som Firefox, Thunderbird, FileZilla, Kompozer mv.
Og købe-officepakkerne smutter ind uden problem!
med venlig hilsen
Steen
Steen
-
Og det er såmænd ikke nogen løsning. På min Win XP 64-bit kan jeg ikke finde noget sted, hvor der er de knapper og valgmuligheder, der beskrives for win NT.
Og alt andet kan jeg som nævnt problemfrit installere. Så hvad er det OO fra og med version 3.1.0 har pillet ved eller ændret i forbindelse med installation?
Og alt andet kan jeg som nævnt problemfrit installere. Så hvad er det OO fra og med version 3.1.0 har pillet ved eller ændret i forbindelse med installation?
med venlig hilsen
Steen
Steen
http://user.services.openoffice.org/en/ ... 15&t=27647
Jeg har ikke læst det her så nøje, men det ligner dit problem.
Jeg har ikke læst det her så nøje, men det ligner dit problem.
Karl Erik
-
-
Hej Steen
Win XP 64-bit er en del af Windows NT.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_nt
Jeg er heller ikke sikker på, at fejlmeldingen er en OOo-fejlmelding. Det kunne være en Windows-fejlmelding.
Win XP 64-bit er en del af Windows NT.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_nt
Jeg er heller ikke sikker på, at fejlmeldingen er en OOo-fejlmelding. Det kunne være en Windows-fejlmelding.
Hilsen JR
-
Tja, men det pågældende link henviser til noget hos Microsoft, hvor WinXP 64-bit ikke er opfundet endnu, så brugsanvisningen er ikke mulig at følge - simpelthen. Det var muligvis derfor jeg skrev, som jeg skrev. Og jo, det er en Microsoft fejlmelding, ingen tvivl om det, men eftersom problemet kun er opstået i forbindelse med OO efter version 3.0.1 og ingen andre opensource-programmer, forsøger jeg at finde frem til en årsag eller løsning.
Men tak alligevel.
Men tak alligevel.
med venlig hilsen
Steen
Steen