Ej altså.. hjælp til IT torsk

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
???

Ej altså.. hjælp til IT torsk

Post by ??? »

Hej allesammen

Jeg er virkelig en dør til IT :oops:

Jeg har fået at vide af en bekendt, at man gratis kan downloade OpenOffice.org 3.2. Det har jeg derfor gjort. Nu er jeg total rundforvirret :?

ER dette program virkelig gratis? Hvis ja.. hvorfor egentlig? :?:

Håber I vil svare mig :D
David

Post by David »

Velkommen til!

Ja - OpenOffice er virkelig gratis. Og så er det endda på højde med fx Microsoft Office, når det gælder skriveprogram og regneark.

Hvis du vil vide hvorfor det er gratis, så må du spørge de tusindvis programmører, der sidder rundt omkring i verden, og ikke bare arbejder på OpenOffice, men også alle mulige andre programmer, som de stiller gratis til rådighed.

Du skriver at du er en dør til IT. Hvis det skulle ændre sig, og du fx har flair for oversættelse af manualer eller lignende, så skal du være velkommen til at give dit besyv med.
Venligst, David Lamhauge
???

Post by ??? »

Ih altså.. mange tak for svaret :D

Jeg kommer jo helt i tvivl, når ordet "gratis" kommer frem. Der plejer altid at være en "hage" ved det ord.. fx at man binder sig til et eller andet.

Jeg skal nok give lyd fra mig, hvis jeg en dag begynder at fatte IT.
Ditlev

Post by Ditlev »

Ja, der var da en hage ved den artikel, som Århus Stiftstidende bragte for nylig, om at Microsoft Office 2010 kunne hentes gratis. Den var nemlig tidsbegrænset, så den holder op med at fungere til efteråret. Slige "hager" finder du ikke i OpenOffice.

En "dør" har også en eksistensberettigelse. Hvis systemet ikke kan læres af en "dør", så bør det eller vejledningen forbedres. Så kom gerne med kritik.

Der er en enkelt hage eller to - nemlig at der til OpenOffice ikke er nær så mange skabeloner (templates) og clip-art (dåsegrafik) som man kan få til MS Office. Det meste er vist på engelsk eller italiensk. Så må man jo overveje, om det er pengene til MS værd.
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Post Reply