send
Moderator: Lodahl
Hej
Hvordan har du prøvet at sende en PDF-fil?
Normalt starter du dit postprogram, åbner en ny email og vedhæfter PDF-filen. Du kan ikke sende en PDF-fil inde fra OpenOffice.org writer
---------
Jeg trækker mit indlæg tilbage - man KAN sende som PDF - i hver fald i version 3.2 - se øvrige indlæg
mvh
Jens
Hvordan har du prøvet at sende en PDF-fil?
Normalt starter du dit postprogram, åbner en ny email og vedhæfter PDF-filen. Du kan ikke sende en PDF-fil inde fra OpenOffice.org writer
---------
Jeg trækker mit indlæg tilbage - man KAN sende som PDF - i hver fald i version 3.2 - se øvrige indlæg
mvh
Jens
Last edited by Jens S on 22. Feb 2010 11:22, edited 1 time in total.
Det er muligt under Filer > Send > Dokument som E-mail. Du skal bare vælge et standard e-mailprogram. Nedenunder er der et link der forklarer hvordan det gøres i Windows. Du skal bare se bort fra at der står Firefox, du skal vælge dit e-mailprogram.
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Fire ... ardbrowser
Har du et andet styresystem kan jeg desværre ikke hjælpe.
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Fire ... ardbrowser
Har du et andet styresystem kan jeg desværre ikke hjælpe.
Karl Erik
Får nedenstående fejlmeddelelse, når dette forsøges: Filer -> Send -> E-mail som PDF...
----------
"Fejl ved afsendelse af meddelelsen. Mulige fejlkilder er en manglende brugerkonto eller en forkert opsætning. Kontroller venligst indstillingerne i OpenOffice.org eller i dit e-mailprogram."
----------
"Brugerkonto" er ikke defineret i OpenOffice-Hjælp.
Dokumentet kan afsendes "E-mail som OpenDocument-tekst"
Udover i denne tråd anviste opsætning haves denne indstilling:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel - Internetindstillinger -> Programmer -> E-mail -> "Mozilla Thunderbird" (Gmail).
Er der et bud på en løsning ???
----------
"Fejl ved afsendelse af meddelelsen. Mulige fejlkilder er en manglende brugerkonto eller en forkert opsætning. Kontroller venligst indstillingerne i OpenOffice.org eller i dit e-mailprogram."
----------
"Brugerkonto" er ikke defineret i OpenOffice-Hjælp.
Dokumentet kan afsendes "E-mail som OpenDocument-tekst"
Udover i denne tråd anviste opsætning haves denne indstilling:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel - Internetindstillinger -> Programmer -> E-mail -> "Mozilla Thunderbird" (Gmail).
Er der et bud på en løsning ???
/ Mvh. Jan_A
Prøv lige....
Hej!
Jeg har prøvet på min XP, OOo3.2 - og her virker det fint med Skolekom som standard mailklient, men vel at mærke KUN, når mailprogrammet kørte og jeg var logget på min mail!!
Har du prøvet at have dit mailprogram kørende inden du vælger "Send som PDF"??
/Erik
Jeg har prøvet på min XP, OOo3.2 - og her virker det fint med Skolekom som standard mailklient, men vel at mærke KUN, når mailprogrammet kørte og jeg var logget på min mail!!
Har du prøvet at have dit mailprogram kørende inden du vælger "Send som PDF"??
/Erik
Underligt!
Prøv evt. at sætte mailklienten op som standard både i selve programmet og i Windows.
Se her: http://www.freeemailtutorials.com/mozil ... Client.cwd
Det er lidt et long-shot, men.....

Se her: http://www.freeemailtutorials.com/mozil ... Client.cwd
Det er lidt et long-shot, men.....
