Gode skabeloner

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
TaForm

Gode skabeloner

Post by TaForm »

Jeg syntes der mangler en masse skabeloner i OO, sammenligner jeg med MS, har de f.eks. NorthWind der indeholder næsten alle funktioner, Database, regneark, tekstbehandling.

Har nogen et godt link til sådan et sted på nettet, kan jeg godt bruge det. Helst på Dansk eller Engelsk.

Jeg har selv fundet lidt, men det er meget dårlige skabeloner, der må findes noget bedre. Bare at finde en fornuftig skabelon til en faktura er håbløst (for mig). Den skulle jo helst være definerbar, med eget logo og faktura nummertæller.

Det er noget underligt, når kontorpakken ellers kan alt hvad man kan få brug for, men der er kun ganske få og dårlige skabeloner indbygget.

Leder jeg efter database skabeloner, er der stort set slet ikke nogen på nettet, eller jeg leder de forkerte steder.

Nu kan jeg godt selv lave det arbejde, men der er jo ikke nogen grund til at opfinde den dybe tallerken igen..
Lodahl

Post by Lodahl »

Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
TaForm

Post by TaForm »

Hvor der findes 6 stort set værdiløse skabeloner under forretning...
TaForm

Post by TaForm »

Ja, der en en lille smule undervisning i databaser + et enkelt eksempel, men der er nu "noget " tyndt, hvis man sammenligner med MS-Northwind eller de rå mængder af gratis MS-skabeloner der er på nettet.

Det er åbenbart ikke kun mig der ikke kan finde noget på nettet, der er simpelthen ikke noget. Underligt, måske er det derfor børnene ikke vil bruge OO i skolen, de skal jo selv lave arbejdet.
Ditlev

Post by Ditlev »

Så måske skal nogle engagerede BRUGERE med klemmende sko sætte sig sammen med en "nørd" eller to og lave nogle af de manglende ting? Jeg er ikke nørd eller handelsmand nok til at turde lave skabeloner til databasen eller regneark. Og min grafiske smag er "født" i 1920.

Kan du evt. uddybe, hvad du mere præcist mangler mest her og nu, så nogen evt. kunne kigge på det? Man plagierer selvfølgelig ikke ustraffet noget fra Microsoft, men det er nok heller ikke nødvendigt. Inspiration og Bessermachen er altid tilladt.
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
TaForm

Post by TaForm »

Ditlev wrote:Så måske skal nogle engagerede BRUGERE med klemmende sko sætte sig sammen med en "nørd" eller to og lave nogle af de manglende ting? Jeg er ikke nørd eller handelsmand nok til at turde lave skabeloner til databasen eller regneark. Og min grafiske smag er "født" i 1920.

Kan du evt. uddybe, hvad du mere præcist mangler mest her og nu, så nogen evt. kunne kigge på det? Man plagierer selvfølgelig ikke ustraffet noget fra Microsoft, men det er nok heller ikke nødvendigt. Inspiration og Bessermachen er altid tilladt.
Jo det jeg mangler er først og fremmest en fornuftig faktura skabelon helst i regnearket og gerne med en eller anden form for automatisk tæller, der gør at man ikke kommer til at bruge samme fakturanummer 2 gange, MS har masser af sådan nogle, men de anvender noget scripting der ikke virker i OO.

Der findes masser af firmaer som ligefrem sælger MS skabeloner til de forskellige programmer, især til præsentationer, selv om det nemt kan komme til at koste en hel formue at købe dem, bliver de solgt alligevel. Det burde også kunne lade sig gøre til OO.

På MS, kan man se masser af de gratis skabeloner, der er lige til at downloade (gratis), nogle af dem er rigtigt flotte.
Jens S

Post by Jens S »

Hej
Du kan prøve denne, design må du selv lave, men den skifter nummer efter udprintning.
http://dl.dropbox.com/u/2601866/Faktura ... 0makro.ods

mvh
Jens
TaForm

Post by TaForm »

Jens S wrote:Hej
Du kan prøve denne, design må du selv lave, men den skifter nummer efter udprintning.

mvh
Jens
Den ser straks bedre ud, det vil jeg kikke mere på.
Tak for hjælpen, men der er faktisk ikke ret meget af den slags på nettet og heller ikke indbygget i OO.
Ditlev

Post by Ditlev »

TaForm wrote:
Jens S wrote:Hej

mvh
Jens
Den ser straks bedre ud, det vil jeg kikke mere på.
Tak for hjælpen, men der er faktisk ikke ret meget af den slags på nettet og heller ikke indbygget i OO.
Hvis du nu skaber noget godt, må du da gerne overveje at lægge det op på da.openoffice.org til fælles gavn og glæde. Du kan evt. slette private logoer etc.
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Post Reply