tema symbols

Brugerhjælp og support til tegninger i LibreOffice Draw

Moderators: Lodahl, Boris

Post Reply
cykelsmeden

tema symbols

Post by cykelsmeden »

I'm not sure how to fraze, but what I mean:
is it possible to extend symbols with own plugins? I've done a few charts, and draw is fairly good for small org.charts, network diagrams etc. and it might be even great if, ie a small collection on ITfigures was accessable as Computer, server, router, switch etc.

I would happily collect a bunch of clips myself, but is it possible to integrate, and if so, which format?

finn
--
Linux er som en TeePee:
no Gates, no Windows and a working Apache inside
esbe0184
Site Admin

Re: tema symbols

Post by esbe0184 »

Hej Finn

Er det noget i den her stil du søger:

http://www.werler.demon.nl/OpenOffice/index.html

Download filerne, kopier dem ind i gallay biblioteket og genstart OpenOffice.org inkl. hurtig start.

Her efter vil du have en gruppe der heder Network i galleri, som findes under Funktioner -> Galleri.

Du kan også lave dine egne ved at højerklikke på Eget tema i Galleri, vælg Egenskaber, og så fanebladet Filer.
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
cykelsmeden

Post by cykelsmeden »

esbe0184 wrote:Hej Finn

Er det noget i den her stil du søger:

http://www.werler.demon.nl/OpenOffice/index.html

Download filerne, kopier dem ind i gallay biblioteket og genstart OpenOffice.org inkl. hurtig start.

Her efter vil du have en gruppe der heder Network i galleri, som findes under Funktioner -> Galleri.

Du kan også lave dine egne ved at højerklikke på Eget tema i Galleri, vælg Egenskaber, og så fanebladet Filer.
Ikke helt, men dette er helt fint.
Jeg ville godt have dem ned i den linie, hvor man kan vælge talebobler, smileys, flowchart mm.
Jeg synes den virker mere effektiv, og stjæler ikke så meget desktop. Og så er det smart at man kan aktivere et element til direkte access uden at åbne valgboksen.
Men Ok - Jeg har fået dækket behovet, og har samtidig fundet ud af at lave egne elementer (dog ikke i hollænderens format) :lol:
Tak
finn
--
Linux er som en TeePee:
no Gates, no Windows and a working Apache inside
esbe0184
Site Admin

Post by esbe0184 »

cykelsmeden wrote:(dog ikke i hollænderens format)
Jeg tror at hollænderens format er .eps - Encapsulated PostScript, er dog ikke sikker.

Jeg forsøgte at ændre kanvaset til ca. 3x3 cm og lavede en figur i OpenOffice.org Draw og eksporterede det til .eps, men resultatet var ikke nær så godt som det hollænderen havde præsteret.

Jeg har ikke kunnet fine noget vedr. hvordan det kan lægges i Værktøjslinjen!
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
Ditlev

Post by Ditlev »

Jeg vil dog lige nævne, at de viste maskiner måske er lidt bedagede i dag. En pc med diskettedrev er vist specialbygget (eller som min 8 år gammel) 8)

Den slags tegninger skal opdateres lidt engang imellem.
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Post Reply