Har forsøgt at åbne et 2007 docx dokument, med en del fejl til følge. Eks. er indeks forkert samt hoved/fod er fejl formatteret. Så tænkte jeg at jeg måske kunne eksportere filen direkte inde i Word, og Word derfor selv ændrede til et odf kompatibelt format.
1: Brugte standards "Gem som odt text dokument " i Word - "filen kan ikke åbnes" fejl i OO
2: Installerede SUN ODF plugin til office, denne får office2007 til at gå ned, hver gang og på 2 forskellige computere- samme fejl
3: Installerede det Microsoft betalte http://odf-converter.sourceforge.net/ plugin - eksporterede filen - men ak OO kan ikke åbne igen "filen kan ikke åbnes" fejl i OO
Fejlen i pkt. 1 og 3 er identisk, filen har nogenlunde korrekt fil størrelse set i forhold til det oprindelige.
Er der en eller anden herinde, der har erfaring for løsning af nogle af de ovenstående problematikker ?
Word eksport til ODF
-
Hej Jens
Tak for linket, desværre er grundkonverteringen bygget på den jeg linkede til på sourceforge.net, så samme resultat, filen kan ikke åbnes.
Til yderligere info kan det nævnes at filen er på 82 sider, med punktopstilling i 3 niveauer gennemgående på alle sider samt indeks, sidehoved/fod samt indsatte billeder med figurart pile.
Efter flere test, synes det bedste resultat opnået, ved at gemme docx filen i doc format, og lade OpenOffice selv importere. Så mangler der umiddelbart kun punktopstillingen, men det er såmend også kritisk nok !!
Ville være træt af at skulle "gen"skrive alle punktopstillinger.
Er der ingen mulighed for konvertere en punktopstilling, alt andet ser jo fint nok ud ?
Er der andre der har gode erfaringer med andre konverterings metoder. ?
Prøv ZamZar
Hej!
Jeg har haft held med www.zamzar.com - upload og konverter til .doc. Hent derefter i OpenOffice.
Et par gange har jeg brugt funktionen - og sjovt nok var docx via Zamzar til odc og åbnet i OOo en bedre løsning end docx åbnet i MS2003 m. filter!!
/Erik
Jeg har haft held med www.zamzar.com - upload og konverter til .doc. Hent derefter i OpenOffice.
Et par gange har jeg brugt funktionen - og sjovt nok var docx via Zamzar til odc og åbnet i OOo en bedre løsning end docx åbnet i MS2003 m. filter!!

/Erik
-