Kan ikke gemme tidligere xls-fil

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
Beleriand

Kan ikke gemme tidligere xls-fil

Post by Beleriand »

Jeg har for nylig gemt mine xls-filer i ods-format, og det har indtil videre ikke givet problemer. Men her til aften ville jeg gemme en tidligere xls-fil i ods-format, men det blev afvist.

Der kommer blot en boks på skærmen, som siger "Error saving the dccument Indhold i ugebrevene: Write Error. The file could not be written"

Stavefejlen i document med de to cc'er er ikke min. Sådan står det på skærmen.

Når så jeg gemmer filen i xls-format er der ingen problemer. Men forsøger jeg igen at gemme den i ods-format kommer samme fejlmelding igen.

Der er ikke tale om en specielt stor fil (587 KB i Excel-format og 181 KB i Ods-format), og der er ingen grafik eller andet specielt i filen. Og under alle omstændigheder burde man vel kunne gemme en fil i ods-format, når den kan gemmes i xls-format?

Jeg bruger OpenOffice 3.1, men med denne oplevelse begynder jeg da at blive lidt nervøs.
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Måske er du stødt en ikke forenlig forskel på xls og ods. Det kan udmærket ligge i den MS-skabelon, der oprindelig er anvendt. Prøv at redde dit regneark ved at kopier indholdet over i et nyt regneark og gem den så som ods

mvh
Jens
Post Reply