Hejsa,
jeg sidder og roder med noget Gældsannuitet, og vil gerne opløfte i negativ potens, men når jeg sætter et minus foran viser den det ikke - (bruger den funktion der hedder x opløftet i y)
Er der noget jeg har overset, eller kan man simpelthen ikke opløfte i negativ potens?
At opløfte i negativ potens
Moderators: Lodahl, henrikjust
Re: At opløfte i negativ potens
En funktions som: =POTENS(10;-2) eller blot skriver =10^-2 har ikke problemer med negativ potens. Hvis du vil beregne annuiteter kan jeg anbefale at bruge en af de indbyggede funktioner. Prøv at se et eksempel her http://templates.services.openoffice.org/da/node/2534Culkasi wrote: jeg sidder og roder med noget Gældsannuitet, og vil gerne opløfte i negativ potens, men når jeg sætter et minus foran viser den det ikke - (bruger den funktion der hedder x opløftet i y)
Er der noget jeg har overset, eller kan man simpelthen ikke opløfte i negativ potens?
Bruger du din egen konstruerede formel, vil jeg gerne se den for evt. at kunne fejlfinde.
mvh
Jens
Jeg kan bekræfte at OOo 3.1.1 på Windows Vista, har samme problem med at negativ potens ikke vises ved alle zoomniveauer.Culkasi wrote:Den formel jeg har skrevet er
{1-1.075^{-30}} over {0.075}
Men den viser ikke (-) foran 30 i tekstdokumentet, med mindre jeg zoomer ind til 200%
Jeg har prøvet at ekspoter til pdf, og her vises den negative potens fint.
Så WYSIWYG fejler, hvilket betyder at der er en fejl i OOo vedr. visningen af siden, på nogle platforme. Mit gæt er at det er isoleret til nogle Windows versioner.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg