Jeg har gemt en kopi af et regneark på en usb-stick. Nu har jeg geninstalleret OpenOffice efter at have lagt windows 7 på min computer.
Nu kan jeg ikke åbne mit regneark. Det er gemt i ods-format.
Når jeg prøver at åbne regnearket vil den indlæse det som tekst i et Writer dokument.
Er der noget galt med min fil eller nogle indstillinger??
Åbning af regneark
Moderator: Lodahl
Prøv at....
Højreklik filen. Vælg "Åbn med...." - find OpenOffice på listen.
Det lyder som en filassocieringsfejl, altså at computeren ikke har styr over hvilke filer der hører til hvilket program!

Det lyder som en filassocieringsfejl, altså at computeren ikke har styr over hvilke filer der hører til hvilket program!

Det er ikke fejlen..........
Det er ikke en filassocieringsfejl. Det sker også når jeg står inde i Calc og forsøger at åbne filen!!!
Mvh Henrik
Mvh Henrik
Prøv at ændre fil-endelsen fra .ods til .zip og derefter benyt et unzip-program til at åbne filen. Kan dette ikke lade sig gøre, er filen defekt og du må prøve at få fat i en ny kopi.
Jeg bruger selv gratisprogrammet 7z (brug Google). Den lægger sig i højreklik-menuen i stifinder. Her kan du umiddelbart vælge 7z -> Åbn, uden at ændre filtypen til .zip
mvh
Jens
Jeg bruger selv gratisprogrammet 7z (brug Google). Den lægger sig i højreklik-menuen i stifinder. Her kan du umiddelbart vælge 7z -> Åbn, uden at ændre filtypen til .zip
mvh
Jens