Er det muligt at lave indstilling så et XLS regneark default vil blive gemt som Calc .ods?
Ved mig gemmer den default som XLS selv om jeg har sat Funktioner -> Indstillinger -> Indlæs/gem -> Generelt : Dokumenttype = Regneark, Gem altid som ODF-regneark.
Hvad gør jeg forkert?
Åben XLS og gem default som ods
Moderator: Lodahl
-
Åben XLS og gem default som ods
Med venlig hilsen
Carsten Henning Bitsch
Landinspektør
Håndværkervej 6
8600 Silkeborg
Tlf:86 821 688
Direkte:87 224 252
Mobil:61 628 333
chb@geopartner.dk
www.geopartner.dk
Carsten Henning Bitsch
Landinspektør
Håndværkervej 6
8600 Silkeborg
chb@geopartner.dk
www.geopartner.dk
-
Virker ikke
Hej Jens!
Tak for svar. Men jeg har sat flueben i "Advar når der ikke gemmes i ODf formaet eller Standardformat"
Men når jeg vil gemme det XLS regneark som jeg havde åbnet er "Gem" knappen grå (deaktiveret) og ved "Gem som" peger den på den gamle XLS fil og filteret svarer hertil.
Det jeg ønskede mig var at få OpenOffice til at hjælpe med at få regnearkene oversat til ods-format når de gemmes.
Tak for svar. Men jeg har sat flueben i "Advar når der ikke gemmes i ODf formaet eller Standardformat"
Men når jeg vil gemme det XLS regneark som jeg havde åbnet er "Gem" knappen grå (deaktiveret) og ved "Gem som" peger den på den gamle XLS fil og filteret svarer hertil.
Det jeg ønskede mig var at få OpenOffice til at hjælpe med at få regnearkene oversat til ods-format når de gemmes.
Med venlig hilsen
Carsten Henning Bitsch
Landinspektør
Håndværkervej 6
8600 Silkeborg
chb@geopartner.dk
www.geopartner.dk
Carsten Henning Bitsch
Landinspektør
Håndværkervej 6
8600 Silkeborg
chb@geopartner.dk
www.geopartner.dk
Hej
Du skal bare anvende 'Gem som' , acceptere xls-formatet og derefter kommer advarslen, hvor du kan skifte til ODF. (Gem kan ikke anvendes, før der er foretaget ændringer, og det gælder alle OS og alle programmer, så vidt jeg ved).
Har du set, at du under Filer->Guider->Dokumentkonvertering... kan konverter alle dine dokumenter i et snuptag.
mvh
Jens
Du skal bare anvende 'Gem som' , acceptere xls-formatet og derefter kommer advarslen, hvor du kan skifte til ODF. (Gem kan ikke anvendes, før der er foretaget ændringer, og det gælder alle OS og alle programmer, så vidt jeg ved).
Har du set, at du under Filer->Guider->Dokumentkonvertering... kan konverter alle dine dokumenter i et snuptag.
mvh
Jens
-
gemme som ods
Tak!
Jo det er rigtigt at den kommer og spørger om man virkelig vil gemme som XLS helt til sidst. Så det er ok.
Og det med den grå Gem (når der ikke er lavet ændringer i filen) knap er jo smart, det havde jeg bare glemt.
Jo det er rigtigt at den kommer og spørger om man virkelig vil gemme som XLS helt til sidst. Så det er ok.
Og det med den grå Gem (når der ikke er lavet ændringer i filen) knap er jo smart, det havde jeg bare glemt.

Med venlig hilsen
Carsten Henning Bitsch
Landinspektør
Håndværkervej 6
8600 Silkeborg
chb@geopartner.dk
www.geopartner.dk
Carsten Henning Bitsch
Landinspektør
Håndværkervej 6
8600 Silkeborg
chb@geopartner.dk
www.geopartner.dk
-
xls filer konverteret til .odf.
Jeg ved ikke om det også gælder regneark og makroer, men det er min erfaring med .doc og .rtf filer, at det er bedst at installere SUNs konverteringsprogram og så lade Word gemme som .odf.
Det kan da være et forsøg værd med Excel .xls filer.
Venlig hilsen
Erik Thisted
Det kan da være et forsøg værd med Excel .xls filer.
Venlig hilsen
Erik Thisted
Venlig hilsen
Erik Thisted
Erik Thisted