Klippebord i OO

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
allanramsby

Klippebord i OO

Post by allanramsby »

Klippebord

Jeg har fået en henvendelse fra en kollega der spørger til klippebordet i OO. Noget tyder stærkt på at "går man på nettet" og kopiere et større tekstområde - for derefter at sætte det ind i et Writer - dokument - tja så kommer, synligt, noget der ligner første side frem - resten gemmes i den tabel der typisk "følger med" når man klipper fra nettet.

jeg ved godt at man via Rediger -> Indsæt specielt -> Uformatteret tekst kan sætte alt ind - men ærlig talt, lidt besærligt.
Har jeg sat Writer forkert op - er det rigtig at man "kun" kan se den første side - Findes der alternativer.

Jeg ved også at benyttes FIreFox går ovenstående øvelse helt uden problemer - men nu gælder det Explorer...

På forhånd tak - Allan
SME

Post by SME »

Jeg har lige prøvet at klippe-klistre lidt i Explorer og Writer og kan bestemt ikke genkende det du skriver.
Er det noget der foregår på en bestemt hjemmeside eller er det over ét slag samtlige sider du forsøger med?
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
allanramsby

Prøv at lyttte med / se med her

Post by allanramsby »

Prøv en gang at se/lyt med her - talt på engelsk
http://www.screentoaster.com/watch/stVk ... 5aQlxaUlJZ
SME

Post by SME »

Stor ros til din måde at vise dit problem på! Jeg havde dog ikke lejlighed til at høre indlægget.
Jeg kan dog se, at jeg har IE8 mens du sidder med IE7 hvilket kan være forskellen hvor jeg ikke kan opleve det.

Men jeg vil gerne have besvaret, om problemet er isoleret til emu.dk (og de artikler du læser derinde) eller om det gælder alle? Desværre kan jeg ikke komme ind og se, om der skulle være noget på faktalink der forårsager problemet, pga. login.

Af hvad jeg dog umiddelbart kan se af det viste eksempel, så befinder teksten i en tabel. Derfor kan du kopiere det videre ud som du viser.
En hurtig workaround er, at du indsætter vha. Indsæt speciel (Ctrl+Shift+V) hvor du vælger uformateret. Eksperimentere evt. med de andre valgmuligheder.
allanramsby

Klippebord i OO - nu med andre Browsere

Post by allanramsby »

Indslaget her http://www.screentoaster.com/watch/stVk ... 5YR1tYW19Q skal ses i forlængelse af svaret lige ovenfor samt mit forrige indslag

Desværre er jeg endnu ikke blevet voldsomt meget klogere - Kan du evt hjælpe ?
med venlig hilsen
Allan Ramsby
SME

Post by SME »

Hej

Jeg vil stadigvæk gerne have besvaret, om problemet er begrænset til artiklerne under emu.dk eller om det også gælder for sider fra f.eks. jp.dk?

/Stefan
allanramsby

Det gælder også andre sider.....

Post by allanramsby »

HEJ

Jo det gælder også andre sider - jeg prøvede lige :
http://vtu.dk/nyheder/aktuelle-temaer/2 ... er-nu-2009

Fuldstændig samme historie somi det første "indslag" jeg havde - altså kun noget der minder om een side ses trods mange side kopieret ind.
med venlig hilsen
Allan Ramsby
SME

Post by SME »

Hej

Jeg kan afsløre at årsagen til, at teksten bliver indsat i en tabel er, at kilden står formateret i en tabel (kan ses af kildekoden). Mellem IE og Firefox (som eksempler) er der så en forskel i, hvad de sender videre til klippebordet. Firefox kan (i dette tilfælde) se, at man kun er interesseret i indholdet af én celle og giver derfor ikke tabellen, men kun indholdet videre.

Det du skal gøre, hvis du absolut skal kopiere fra IE, er at benytte Indsæt speciel og her vælge "Formateret tekst [RTF]". Det virker i hvertfald hos mig.

At benytte "Indsæt speciel" er ikke mere besværligt end almindeligt, da genvejstasten blot er Ctrl+Shift+V. :D
Post Reply