Hej Alle. Jeg sidder og laver statistik opgaver med calc, men det volder lidt problemer håber nogen kan hjælpe.
Jeg har et diagram (i kan hente det her evt: http://www.swismark.dk/Tabeller/DS3TABEL0304.xls)
Jeg markerer cellerne b1:g37 altså alle 37 rækker inkl. søjle overskrifter undtagen søjle a med hus numre.
Herefter laver jeg en datapilot(under fanebladet data) hvor jeg trækker eks. by over i rækkefelter og kælder over i kolonnefelter.
Det næste jeg skal gøre er at trække pris fire gange over i "datafelter", for at få antal, middel, min- og maks værdi,(dette gør jeg ved at klikke på boxen pris, som jeg kan flytte med)
MEN jeg kan kun trække prisen over en gang i "datafelter"??!!!
Resultatet skulle gerne være en tabel med beregnet middeltal, maksimum og minimum.
Det gør det selvfølgelig heller ikke bedre at min guide til hvordan jeg laver tabellen er lavet ud fra Microsoft excel, dog er det eneste som har været anerledes indtil dette skridt, været navnene på de forskellige kommandoer. PLEASE HELP!
Hjælp til CALC
Moderator: Lodahl
-
Hjælp til CALC
Open Office er et eksempel på fremragende innovation!
-
Det totale resultat
Okay det er jeg med på jeg kopierer min pris kolonne og paster den 3 gange. så jeg får 3 kolonner mere med pris min, pris max og pris middel.
Så laver jeg datapilot igen flytter pris felterne over starter med pris(antal), min, middel og maks. Men jeg mangler nogle tal i den færdige tabel i total resultat?? det eneste jeg kan se er min. pris total?
Så laver jeg datapilot igen flytter pris felterne over starter med pris(antal), min, middel og maks. Men jeg mangler nogle tal i den færdige tabel i total resultat?? det eneste jeg kan se er min. pris total?
Open Office er et eksempel på fremragende innovation!
-
-
Jeg kiggede lidt nærmere på Datapilot og fandt en anden måde. I stedet for at indsætte ekstra kolonner af Pris, trækker du blot prisen ind i datafeltet. Dobbeltklikker på feltet og vælger både Tæl, Gennemsnit, Maks. og Min samtidig (hold Ctrl nede mens du vælger). Der kommer så til at stå 'Resultat - Pris' . Afslut med OK
-