Fejl i installation på Win XP - installation ikke mulig

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Steen Jensen

Fejl i installation på Win XP - installation ikke mulig

Post by Steen Jensen »

Kørte i forvejen version 3.0.1 (dansk) men hentede version 3.1.1 (dansk) og startede installation.

På et tidspunkt stopper installationen med en besked om, at jeg skal logge på som administrator, da der ikke er nok rettigheder til installation.

Jeg måtte afbryde installation, selv om jeg er logget på som administrator.

Det værste var, at bagefter var min version 3.0.1 forsvundet, så jeg måtte installere den igen.
bojansen

Re: Fejl i installation på Win XP - installation ikke mulig

Post by bojansen »

Steen Jensen wrote:Kørte i forvejen version 3.0.1 (dansk) men hentede version 3.1.1 (dansk) og startede installation.

På et tidspunkt stopper installationen med en besked om, at jeg skal logge på som administrator, da der ikke er nok rettigheder til installation.

Jeg måtte afbryde installation, selv om jeg er logget på som administrator.

Det værste var, at bagefter var min version 3.0.1 forsvundet, så jeg måtte installere den igen.
Jeg har samme problem, bortset fra jeg ikke kommer så langt, at 3.0.1 er forsvundet. Har du løst problemet?
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Nej, jeg har ikke forsøgt igen. Og der er åbenbart ingen, der interesserer sig for en løsning.
med venlig hilsen

Steen
Jens S

Post by Jens S »

Steen Jensen wrote:Nej, jeg har ikke forsøgt igen. Og der er åbenbart ingen, der interesserer sig for en løsning.
Der er nok ikke nogen der kender løsningen, som er et windowsproblem.
Men du kan begynde med at fjerne resterne af OpenOffice maunuelt, også profilen under /Documents and settings/
Prøv at reparere din Ms installer med http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=290301
Prøv at google nøjagtig den fejlmeddelse du får

mvh
Jens
fuglen

Post by fuglen »

Jens S wrote:
Steen Jensen wrote:Nej, jeg har ikke forsøgt igen. Og der er åbenbart ingen, der interesserer sig for en løsning.
Der er nok ikke nogen der kender løsningen, som er et windowsproblem.
Men du kan begynde med at fjerne resterne af OpenOffice maunuelt, også profilen under /Documents and settings/
Prøv at reparere din Ms installer med http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=290301
Prøv at google nøjagtig den fejlmeddelse du får

mvh
Jens

Hvilket styresystem bruger du? Vista og W7 har en "Superadministrator" Kør programmer som sådan ved højreklik på programmet og vælg "kør som administrator"

V.h.
Fuglen
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Tja, det var 11. september, jeg rapporterede problemet, og ingen har svaret før nu.

Jeg måtte geninstallere den tidligere version, og den bruger jeg. Jeg orker ikke at spilde yderligere tid, da den geninstallerede gamle version virker.

Om problemet er relateret til Windows eller Linux eller ...., er vel ligegyldigt. Det er ikke særlig brugervenligt at jage brugere ud i en jagt på at finde en mulig løsning. Der er end ikke nogen garanti for, at løsningen findes.

De fleste vil så nok vælge et andet program i stedet.
med venlig hilsen

Steen
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Emnet hedder

"Fejl i installation på Win XP - installation ikke mulig"

og jeg kan så yderligere oplyse, at det drejer sig som 64-bit versionen.
med venlig hilsen

Steen
bojansen

Post by bojansen »

Steen Jensen wrote:Emnet hedder

"Fejl i installation på Win XP - installation ikke mulig"

og jeg kan så yderligere oplyse, at det drejer sig som 64-bit versionen.
Hos mig er det XP Home og 32-bit versionen.

Med venlig hilsen,
Bo
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Havde helt glemt at jeg havde dette problem, så da jeg så, at version 3.2.0 var kommet hentede jeg den, men igen lykkedes det ikke at få installeret OO, idet jeg fik en fejl 1303.

Heldigvis havde jeg ikke fået slettet installationsfilen til 3.0.1, så jeg måtte lige geninstallere den.

En googling på fejlmeddelelsen giver intet, idet jeg må formode, at det er en OO-fejlmeddelelse.

Problemet har jeg kun kunnet finde med OO og ikke med andre opensource-programmer som Firefox, Thunderbird, FileZilla, Kompozer mv.

Og købe-officepakkerne smutter ind uden problem!
med venlig hilsen

Steen
Jens S

Post by Jens S »

En googling på fejlmeddelelsen giver intet, idet jeg må formode, at det er en OO-fejlmeddelelse.
Prøv med: Error 1303 openoffice

mvh
Jens
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Og det er såmænd ikke nogen løsning. På min Win XP 64-bit kan jeg ikke finde noget sted, hvor der er de knapper og valgmuligheder, der beskrives for win NT.

Og alt andet kan jeg som nævnt problemfrit installere. Så hvad er det OO fra og med version 3.1.0 har pillet ved eller ændret i forbindelse med installation?
med venlig hilsen

Steen
Karl Erik

Post by Karl Erik »

http://user.services.openoffice.org/en/ ... 15&t=27647

Jeg har ikke læst det her så nøje, men det ligner dit problem.
Karl Erik
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Nej, for hvis du havde fulgt linket, havde du fundet ud af, at det henviser til Windows NT, og som jeg har nævnt, er der ikke rigtig lighed med verden af i dag.

Men tak alligevel.
med venlig hilsen

Steen
Jørgen Rasmussen

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej Steen

Win XP 64-bit er en del af Windows NT.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_nt
Jeg er heller ikke sikker på, at fejlmeldingen er en OOo-fejlmelding. Det kunne være en Windows-fejlmelding.
Hilsen JR
Steen Jensen

Post by Steen Jensen »

Tja, men det pågældende link henviser til noget hos Microsoft, hvor WinXP 64-bit ikke er opfundet endnu, så brugsanvisningen er ikke mulig at følge - simpelthen. Det var muligvis derfor jeg skrev, som jeg skrev. Og jo, det er en Microsoft fejlmelding, ingen tvivl om det, men eftersom problemet kun er opstået i forbindelse med OO efter version 3.0.1 og ingen andre opensource-programmer, forsøger jeg at finde frem til en årsag eller løsning.

Men tak alligevel.
med venlig hilsen

Steen
Post Reply