Regnark hjælp

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
tomgang

Regnark hjælp

Post by tomgang »

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at lave et regnark, hvor jeg kan se min indtjening og min moms.

har lavet den med indtjeningen, men kan ikke få kolonen bag ved til at lægge sammen så jeg kan se momsen .

jeg har fået indtjeningen til at lægge talene sammen så jeg kan se resultatet nede under, men kan ikke får det til at virke i anden række

Mvh Tomgang
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Det kunne godt se ud til du mangler lidt fundamental viden om regneark. Jeg kan anbefale at investere f. eks. http://www.bogpriser.dk/work-8877843-ex ... -for-alle/ , anvisninger heri gælder også for OpenOffice.org.

Nu til dit spørgsmål. Hvis du har indtastet alle dine indtægtposter i f.eks. kolonne D, og er nået ned til f.eks. D100, skal du sætte cursor i celle D101, trykke på ∑-ikon (lige til højre for indtastnings linjen), og så står der: SUM(D1:D100). Kan du acceptere det, trykker du blot på enter-tasten.
Hvis du har momsen i kolonne E, skriver du i E1: =D1*0,2 og afslutter med enter. Når du nu har valg celle E1 er der en lille firkant nederst til højre hjørne. Tag fat i den med musen og træk helt ned til celle E100 og du har nu momsen af alle dine indtægtsposter fra kolonne D. Sluttelig lægger du momsposterne sammen ved i E101 at trykke på ∑-ikon igen og afslutte med enter.

mvh
Jens
Post Reply