Printer ikke til kant, selv om det er slået til.

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
Bjarneb

Printer ikke til kant, selv om det er slået til.

Post by Bjarneb »

Når jeg laver en plakat, med billede, i impress (powerpoint), laver udprintet en 2 m.m. kant, i højre side. Hvordan fjerner jeg den ? Det forekommer ikke i "powerpoint". Hjælp ønskes. Tak.[/b]
SME

Post by SME »

Det er meget sandsynligt, at det er din printer der forårsager det, idet mange printere ikke kan udskrive helt til kanten.
Hvilken printer har du? Og i hvilken orientering udskrives papiret? Hvis den højre kant er den kant der sidst kommer ud, kan du nok ikke gøre noget udover at klippe det af.

/Stefan
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
Bjarneb

Post by Bjarneb »

[quote="SME"]Det er meget sandsynligt, at det er din printer der forårsager det, idet mange printere ikke kan udskrive helt til kanten.
Hvilken printer har du? Og i hvilken orientering udskrives papiret? Hvis den højre kant er den kant der sidst kommer ud, kan du nok ikke gøre noget udover at klippe det af.

/Stefan[/quote]

Hej. Tak for svar. Nej printeren fejler ikke noget. Min Epson stylus photo 1400 skriver fint til alle kanter i alle andre programmer. Jeg har også kontaktet Epson, og prøvet alt de kunne foreslå, indtil jeg prøvede i MSoffice og mit photoprogram. Her skriver den til alle kanter. I open off. kommer der en printerside, hvor man kan stille den til standart, tilpas til side m. m. Det ser ud som om, det er her det sker. Kan man komme ind i denne driverfil og evt. rette i den.? VH Bjarne.
guruerne

Brug Draw!

Post by guruerne »

Hej!

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men tror det hænger sammen med ideen bag Impress: Skærmpræsentationer. Dermed arbejder du ikke i standard A4-format eller lignende, men i skærmformater.

Mit bud: Brug Draw til layoutopgaver a la plakater etc. - her passer formatet!

Dit nuværende problem kan du sikkert løse ved at lave en PDF af siden og derefter udprinte fra PDF'en. Det bør virke!

:)

/Erik
Bjarneb

Post by Bjarneb »

I er altså bare go´e. Da jeg jo havde konstrueret den i forvejen, var det jo nærliggende at eksportere den til PDF, som så kunne udskrive den korrekt. Mange tak for velvillig assistance. Hilsen Bjarne.
Post Reply