Links i tekst doc i openoffice til mac?

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
organicdreams

Post by organicdreams »

Hej
Jeg bruger openoffice og mac. Naar jeg indsaetter et link til en hjemmeside i doc. bliver det blaat og understreget som normalt men alt havd jeg skriver bagefter bliver ogsaa understreget og blaat som om det hoaere med til linket??
Ogsaa selvom jeg laver linje skift? Det er i forbindelse med at jeg kopier et link og indsaetter det. Hvis jeg skriver det normalt er det fint.
Hvad gaar der galt?

En anden sag er at linket er ikke direkte aktivt, jeg bliver nodt til at holde cmd nede og klikke. Jeg kan ikek klikke direkte paa linket med musen som jo er normalt?
Hvad gaar der galt her?

Haaber at i kan hjaelpe

tak
Lodahl

Post by Lodahl »

Hvis du klippe-klistrer et link ind, så kan det ske som du beskriver. Jeg bruger selv at indsætte et ekstra blanktegn/mellemrum det sted jeg vil indsætte et link. Jeg indsætter så mit link før blanktegnet og flytter markøren til højre efter jeg har indsat linket. Så får jeg markøren ud af linket.

At du skal ctrl-klikke for at links virker er en sikkerhedsforanstaltning. For at du ikke skal komme til at klikke på et skjult link uden at vide det. Du kan ændre denne indstilling under Funktioner - Indstillinger - OpenOffice.org - Sikkerhed - Indstillinger.
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
organicdreams

Post by organicdreams »

Tak for hjaelpen.

Det virker nu naar jeg goer som du beskriver men kan det er da lidt kavt at skulle goere det for at komme ud af linket. Er det ikke noget som skal fixes i openoffice :?:

Tak igen
:D
Jørgen Rasmussen

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej Anders

Nu har jeg ganske vist ingen Mac, men "problemet" er vist det samme i Widows.
Linket er i et format, den almindelige tekst er i et andet format. Derfor skal du skifte format efter linket. Jeg plejer at vælge "Standardformatering" efter et link.
Menuen Formater -> Standardformatering eller Ctrl + M.
Hilsen JR
Post Reply