Jeg prøver at flette breve til e-mail. Min udbyder er TDC og jeg benytter SMTP.MAIL.DK på port 25. Det fungerer fint fra Thunderbird på den ene computer og Outlook på den anden. Jeg har kopieret alle parametrene til OO, men dér fungerer det ikke.
Test ved opsætning, 'Etabler netværksforbindelse' og 'Søg udgående postserver' siger begge 'Lykkedes', men ved afsendelse kommer der:
E-mail kunne ikke sendes
<class>: {u'andershl@sjerlund.dk': (550, '<Medlemssekret>: Helo command rejected: Access denied')}, traceback follows
C:\Programmer\OpenOffice.org 3\Basis\program\python-core-2.6.1\lib\smtplib.py:709 in function sendmail() [raise SMTPRecipientsRefused(senderrs)]
C:\Programmer\OpenOffice.org 3\Basis\program\mailmerge.py:193 in function sendMailMessage() [self.server.sendmail(sendermail, truerecipients, msg.as_string())]
Jeg er klar over, at der kan være brug for brugerkonto hos udbyderen, men det er ikke indtastet i de andre systemer.
Jeg har så forsøgt at installere en lokal SMTP (Free SMTP - localhost fra OO), men så får jeg:
<class>: (550, 'Invalid recipient: andershl@sjerlund.dk'), traceback follows
C:\Programmer\OpenOffice.org 3\Basis\program\python-core-2.6.1\lib\smtplib.py:713 in function sendmail() [raise SMTPDataError(code, resp)]
C:\Programmer\OpenOffice.org 3\Basis\program\mailmerge.py:193 in function sendMailMessage() [self.server.sendmail(sendermail, truerecipients, msg.as_string())]
Jeg forstår ikke, hvordan OO kan blokere (eller få rapporteret fejl fra SMTP), når de andreprogrammer ikke gør det.
Brevfletning til email - SMTP-problem
-
Brevfletning til email - SMTP-problem
Hej Anders
Nu kan jeg ikke Pythonsk, men det ser ud som om, det er modtageradresserne det er galt med.
Tilføjet senere: Hvis du bruger brevfletningsguiden og kommer til punkt 8 "Gem, udskriv eller send", skal du i feltet "Til" vælge "Emailadresse".
Nu kan jeg ikke Pythonsk, men det ser ud som om, det er modtageradresserne det er galt med.
Tilføjet senere: Hvis du bruger brevfletningsguiden og kommer til punkt 8 "Gem, udskriv eller send", skal du i feltet "Til" vælge "Emailadresse".
Hilsen JR
Re: Brevfletning til email - SMTP-problem
Ved TDC mener jeg at man normalt skal bruge sit 12 cifret kundenummer + en kode, for at sende og modtage e-mails!andershl wrote:<class>: {u'andershl@sjerlund.dk': (550, '<Medlemssekret>: Helo command rejected: Access denied')}, traceback follows
C:\Programmer\OpenOffice.org 3\Basis\program\python-core-2.6.1\lib\smtplib.py:709 in function sendmail() [raise SMTPRecipientsRefused(senderrs)]
Jeg er klar over, at der kan være brug for brugerkonto hos udbyderen, men det er ikke indtastet i de andre systemer.
Det kan indsættes her:
Funktioner -> Indstillinger -> OpenOffice.org Writer -> Brevfletning e-mail -> Servergodkendelse
Men undersøg også lige din modtager som andershl nævnte.
Her er en anden tråd vedr. SMTP selv om problemstillingen er en helt andet så kan du prøve at se om det får en 25-øren til at falde.
http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?t=4075
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
Emailadresser osv.
1) Ja, jeg kan se, at fejlmeddelelserne siger, at det er modtageradresserne, der ikke kan findes, men de selvsamme adresser klippe-klistret fra samme regneark fungerer fint, når jeg trækker dem over i et almindeligt e-mail-system. (og så er det i øvrigt mine egne, jeg benytter under test).
2) Det med opsætning var netop hvad jeg gjorde - og testede, at OO rapporterede 'hul igennem'.
3) Den anden tråd med Stofa kiggede jeg også på, og der står også noget rundt omkring vedr. TDC brugernummer osv., men det har jeg da aldrig brugt under nogen som helst andre postsystemer. Der benytter jeg bare aktuelle udbyders SMTP - ikke noget btugerid/password. Jeg har en 5-6 stykker liggende parat i hvert system. Så der er tydeligvis noget, OO gør 'helt anderledes'.
PS: Lad nu være med at teste andershl@sjerlund.dk for at se, om jeg har ret. Jeg har editeret/sløret netop den streng i fejlmeddelelserne.
Jeg har i øvrigt forsøgt fra to forskellige regneark på to forskellige computere. Der KUNNE jo ligge noget snavs på den ene.
Er der nogen speciel grund til ikke at sende direkte, men benytte lokalt installeret SMTP, og i så fald er der forskel på dem - en bestemt, det bare fungerer med?
2) Det med opsætning var netop hvad jeg gjorde - og testede, at OO rapporterede 'hul igennem'.
3) Den anden tråd med Stofa kiggede jeg også på, og der står også noget rundt omkring vedr. TDC brugernummer osv., men det har jeg da aldrig brugt under nogen som helst andre postsystemer. Der benytter jeg bare aktuelle udbyders SMTP - ikke noget btugerid/password. Jeg har en 5-6 stykker liggende parat i hvert system. Så der er tydeligvis noget, OO gør 'helt anderledes'.
PS: Lad nu være med at teste andershl@sjerlund.dk for at se, om jeg har ret. Jeg har editeret/sløret netop den streng i fejlmeddelelserne.
Jeg har i øvrigt forsøgt fra to forskellige regneark på to forskellige computere. Der KUNNE jo ligge noget snavs på den ene.
Er der nogen speciel grund til ikke at sende direkte, men benytte lokalt installeret SMTP, og i så fald er der forskel på dem - en bestemt, det bare fungerer med?
En anden mærkelig ting
Da jeg rettede i databasen/regnearket, som jeg hentede flettefelterne fra, skete der ingen ændring. Så det var lidt svært at teste. Jeg ledte længe, og fandt så ud af, at det var nødvendigt at afbryde OO Hurtigstart for at få tekstdokumentet til at indlæse regnearket på ny. Ikke at det gjorde nogen forskel: Samme fejl, 'den/nogen' vil ikke lade mine e-mail-adresser slippe igennem.
Jeg har knækket den :-)
På trods af, at TDC (og dem, der kører på deres system, i dette tilfælde LIC) skriver, at man skal benytte ASMTP.MAIL.DK med angivelse af 12-cifret kundenummer og password, så fungerer SMTP.MAIL.DK uden videre på i hvert fald Thunderbird, Outlook, Outlook Express, og hvad jeg ellers gennem tiden har brugt af 'almindelige' mailprogrammer.
Men OO er åbenbart klassens lydige barn, og da jeg via omveje havde fundet et 12-cifret kundenummer og sat et nyt godt password, fungerede ASMTP.MAIL.DK på port 25 uden videre....
Men OO er åbenbart klassens lydige barn, og da jeg via omveje havde fundet et 12-cifret kundenummer og sat et nyt godt password, fungerede ASMTP.MAIL.DK på port 25 uden videre....

Re: Jeg har knækket den :-)
Alle veje føre til Rom og nogen gange skal man over Alperneandershl wrote:På trods af, at TDC (og dem, der kører på deres system, i dette tilfælde LIC) skriver, at man skal benytte ASMTP.MAIL.DK med angivelse af 12-cifret kundenummer og password, så fungerer SMTP.MAIL.DK uden videre på i hvert fald Thunderbird, Outlook, Outlook Express, og hvad jeg ellers gennem tiden har brugt af 'almindelige' mailprogrammer.

Glæder mig at du har fået det til at virke.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg