indsætte foto i open office org

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
log

indsætte foto i open office org

Post by log »

Hvorfor kan man ikke indsætte foto i open office org.
Har prøvet utallige gange, men der kommer blot en firkantet box frem hvor der i toppen står Grafik, men ikke selve fotoet - hvad er der galt med mit program eller mig.......?
Ved at lave en sang med vers og så skulle der gerne foto ind......men hvordan....???
Ejnar

Post by Ejnar »

Her på Ubuntu med OOo 3.1.1 går det lige til med Indsæt -> Billede -> Fra fil

Hvordan gør du?
Vh
Ejnar
SME

Post by SME »

Du har spurgt det selvsamme spørgsmål på Eksperten.dk, så jeg vil gentage mit spørgsmål derfra:

Hvilken type billede prøver du at indsætte? En standard opsætning vil ikke kun vise bl.a. eps-filer.

Prøv at udskrive dokumentet til PDF med f.eks. CutePDF eller Bullzip PDF Printer (ikke det samme som eksportere til PDF!) og se hvordan det ser ud.

Mht. "Grafik" kunne det type på, at Autobilledetekst er slået til. Kan du ændre teksten "Grafik"? Hvis du kan, er det billedetekst. Hvis ikke, vil jeg gætte på, at du forsøger at indsætte en eps fil (el.lign.)

Hvilket version af OOo bruger du?
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
log

Post by log »

Hejsa

Det samme svar får du så her, som på på det andet sted.......
Har som sagt løst det var at bruge Works, indtil videre......tak tak hvis det kan gøre det ...?
Venligst log
Last edited by log on 8. Oct 2009 17:26, edited 1 time in total.
log

Post by log »

Svar til Ejnar
På samme måde som du gør på din side, og indsæt billede fra fil - kommer som sagt blot denne firkant hvor billedet skulle være i, men løst problemet i Works, den kan , takker for jeres gode råd........*S*

Noget med man skal give point på denne kanal.......!
esbe0184
Site Admin

Post by esbe0184 »

log wrote:Noget med man skal give point på denne kanal.......!
Nej, vi bruger ikke point her!

Under Funktioner -> Indstillinger -> OpenOffice.org Writer -> Vis i sektionen Vis, er der et punkt der hedder Grafik og objekter, her skal der være et flueben hvis grafikken skal vises!
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
log

Post by log »

Hejsa esbe0184

Hvor er jeg bare glad nu - du kom med det helt rigtige - hvor herligt, ved ikke hvor meget jeg skal takke for det, men nu kan man komme videre med det..........tusind tak
Sødeste Hilsen fra log...........Pigen
log

Post by log »

Og iøvrigt mange gange tak til jer andre der prøvede at guide mig igennem..................*SSS* ses nok en anden gang her.....*S*
Post Reply