Jeg har den 15-09-2009 skrevet om mit problem med ikke at kunne åbne visse dokumenter med indlagt grafikfiler af scannede fotos. Jeg skrev bl. a.:
"Jeg har gennem en årrække indlagt scannede fotos i tekstdokumenter oprettet i OOo og efterfølgende gemt i .doc formatet. Det har hidtil ikke givet problemer.
Nu viser det sig, at visse af disse tekstdokumenter ikke kan åbnes i OOo, hvorefter OOo skal lukkes ned."
Efter installationen af Word 2003 åbnede jeg de fejlbehæftige filer heri, ændrede sideformatet til A4 og gemte i en ny version. Denne version kan åbnes uden problemer i OOo. Problemet synes at være en kombination af størrelsen på mine fotos og det valgte dokumentformat.
De fejlbehæftede filer er alle oprindeligt skrevet i et Microsoft Word 97-2003 dokument med sideformatet primært i Executive 26,67x18,41 cm. og et enkelt dokument i B5 26x18 cm. Førstnævnte dokumentformat findes ikke i OOo og sidstnævnte kun i et B5 (ISO) format.
Dokumenter oprettet oprindeligt som et MS Word-dokument åbnes tilsyneladende uden problemer i OOo selv i dokumentformatet Executive. I disse tilfælde kan OOo ikke angive betegnelsen på dokumentformatet men nok størrelsen.
Med venlig hilsen
Torben Aastrup
Kan ikke åbne visse tekstdokumentfiler med indlagt grafikfil
Moderator: Lodahl