slutnoters nummerering

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
flemming chr. nielsen

slutnoters nummerering

Post by flemming chr. nielsen »

Fod- og slutnoter volder stadig problemer i OpenOffice. Jeg har nu et dokument med slutnoter, som er nummereret 1, 2, 3 ... osv.

Jeg skal have en kopi af de første sider, men når jeg opretter kopien som dokument, har slutnoterne i kopien fået ændret deres nummerering fra 1, 2, 3 .. osv. til i, ii, iii, iv ... osv. Og tilmed i forskellig størrelse og uden fast venstrejustering (de ny notenumre ligner dinglende fulderikkere!)

Umiddelbart hjælper det ikke at gå ind i Formater - Typografier og formatering og der vælge Modificering af slutnoter.

I hvert fald kan jeg ikke finde en henvisning til, hvordan man retter tilbage fra i, ii, iii ... osv. til 1, 2, 3 osv.

mvh
Flemming
kulu

Post by kulu »

Prøv >Funktioner > Fodnoter og slutnoter... Her kan du indstille om det skal være 1,2,3 eller i, ii, iii osv.
Fodnoter og slutnoters størrelse, placering rettes i typografien Fodnoteanker eller slutnoteanker.
flemming chr. nielsen

Post by flemming chr. nielsen »

Tak for tippet - det hjælper, i hvert fald så notenumrene ikke slingrer, men de har stadig ikke samme punkt-størrelse. Der må jeg så ind og én for én tilrette afvigerne via standardformatering. Slut- og fodnoter ser ud som et virkelig svagt punkt i OpenOffice.

Men tippet hjalp gevaldigt.

hilsen igen
Flemming
kulu

Post by kulu »

Enig i den manglende logik i at skulle definere fod- og slutnoter så mange steder. Dette skal ske under
1.Funktioner > Fod- og slutnoter
2.Afsnitstypografier > Fodnoter/ Slutnoter
3.Tegntypografier >Fod/slutnotetegn og > Fod/slutnoteanker
4.Sidetypografier > Fod/slutnoter

Det burde kunne samles under én funktion
Post Reply