Kan ikke tilføje til ordbog

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
kulu

Kan ikke tilføje til ordbog

Post by kulu »

I OOo 3.1 (0310M11 build 9399) kan jeg ikke tilføje ord til ordbogen i forbindelse med stavekontrol. Når jeg ved stavekontrol klikker på "Tilføj" sker der ikke noget, ingen rulleliste til valg af ordbog

Under >Funktioner >Indstillinger >Sprogindstillinger har jeg ellers ordbøgerne: soffice standard, sun plus mine egne.

Er det mine indstillinger eller generel fejl?
kulu

Post by kulu »

Har nu prøve et reparere installationen (Geninstaller - Reparer). Fejlen er der stadig. Kan ikke tilføje ord til ordbogen. Tilføj-knappen er inaktiv.
kulu

Post by kulu »

Har nu prøve et reparere installationen (Geninstaller - Reparer). Fejlen er der stadig. Kan ikke tilføje ord til ordbogen. Tilføj-knappen er inaktiv.
zool2201

Kan ikke tilføje ord til ordbogen

Post by zool2201 »

Jeg kan se i dette forum at jeg ikke er den eneste der har problemet, men det er ikke lykkedes mig at løse problemet med hjælp fra disse indlæg.
Når jeg har et ord med rød bølge under, kan jeg ikke trykke på Tilføj-knappen, der sker intet når jeg trykker.
Jørgen Rasmussen

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej zool2201

Der kan vist være flere grunde til, at det ikke fungerer.
Jeg ved ikke hvorfor det ikke virker hos Kurt. Hos mig er problemet, at navnet i min Windows brugernavn indeholder bogstavet ø. Så hvis du har et af af bogstaverne æ, ø eller å i din Windows brugernavn, er det derfor.
Hvis det er tilfældet, kan du manuelt indsætte en tom brugerordbog på din pc. Se Dette indlæg: http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?p=9489#9489
Jeg har oprettet en fejlrapport vedrørende problemet. http://qa.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=96486

Desværre går det langsomt med at få løst problemet. Men det berører jo heller ikke så mange.
Hilsen JR
zool2201

Post by zool2201 »

Jeg benytter Windows Vista og JA min profil i "Brugere" i Stifinder hedder "Bærbar", kan det være problemet at ordet indeholder "æ"?
Jørgen Rasmussen

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej

Da navnet på min Windows brugernavn er Jørgen, er der et ø i filstien til den mappe, der skulle indeholde brugerordbøgerne. For mit vedkommende D:\Documents and Settings\Jørgen\Application Data\OpenOffice.org\3\user\wordbook.
Derfor er der under installeringen ikke oprettet nogle brugerordbøger. Du kan følge vejledningen i den anden tråd, og på den måde løse problemet.
Hilsen JR
Post Reply