Jeg har samme problem som andre kan jeg se i forummet.
Når der er rød bølge under ordet og jeg vælger at højreklikke på dette ord og så vælger Stave og grammatikkontrol sker der ikke noget når jeg trykker på Tilføj.
Nu har jeg prøvet at afinstall. ver. 3.0.0 og hentet den sidste nye ver 3.1.1 men jeg har fortsat samme problem, jeg kan ikke tilføje ord med rød bølge til ordbogen.
Jeg har opdaget at mit spørgsmål figurerer 2 steder men jeg har kun oprettet det her hvor jeg skriver nu, jeg ved ikke hvad der er gået galt i forummene.
Jeg har så prøvet den løsning som du skrev Jørgen, men det hjalp ikke, men jeg prøvede så en anden løsning, jeg oprettede en profil mere på min pc, og gav den adm. rettighed, jeg kaldte min profil et navn uden æøå og vupti så fik jeg det til at virke og jeg fik også programmet til at hente den sidste nye ordbog og den install. den selv. Desværre har jeg nu en profil som hedder "bærbar" hvor jeg ikke kan bruge stavekontrollen med tilføjelser af ny ord, men sjovt nok er den nye ordbog også install. på denne profil, men den virker bare ikke.
Så det er dog en løsning men ikke en perfekt løsning.
Jeg har så prøvet den løsning som du skrev Jørgen, men det hjalp ikke...
Hvis du har fulgt vejledningen skulle det virke. Den downloadede fil Extra.dic skal anbringes i mappen wordbook. Du skal indstille OpenOffice til at bruge den nye brugerordbog. Menuen Funktioner -> Indstillinger -> Sprogindstillinger -> Skrivehjælp -> Brugerordbøger. Sæt V i feltet Extra [Dansk].
Genstart OpenOffice og Hurtig start.
Hej Jørgen
Jeg har nu gennemgået det du skrev, jeg har lagt filen Ekstra.dic ind i den rigtige mappe, men mappen kommer ikke frem i Writer under Indstillinger/Sprogindstillinger/Skrivehjælp, så metoden virker ikke på min pc.
Det lyder underligt. Det gør problemet endnu større, at man heller ikke manuelt kan indsætte en brugerordbog.
Jeg har tænkt på, om Windows Vista gør et eller andet ved filen, når den downloades. Du kan højreklikke på den og vælge egenskaber. Se om den er blokeret eller skrivebeskyttet. Det skal den ikke være.
Den burde kunne ses under indstillingerne. Der skulle man også kunne se de andre brugerordbøger (selvom de ikke er installeret).
Kan du heller ikke se ordbøgerne sun, soffice eller ignoreAllList?
Jeg kan godt se de 3 andre, men ikke den jeg fik fra dig. Når jeg i indstillinger opretter en ordbog med et navn og jeg derefter genstarter OpenOffice (også hurtigstart) så er den jeg selv har oprettet væk igen. Det har klart noget at gøre med at min pc hedder "bærbar" og at OpenOffice ikke kan lide æøå.