Hejsa
Jeg har ingen problem med at indsætte en video klip (avi, evt avi dv format) i Impress. Når den "slide" klikkes frem i præsentation modus, (og vises), startes videoen med det samme.
Er det muligt at indstille slide sådan at video først startes når man klikker på den ? (denne instilling har jeg i MSPowerPoint, men instillingen kan jeg ikke finde frem til i Impress.)
Hvis der er et klogt hoved som kan hjælpe mig vil jeg være taknemlig.
Venlig hilsen
Michael H
video i impress
Moderators: Lodahl, Jesper Krogh
Re: video i impress
Jeg har ikke kunne finde den funktion du efterspørger, men jeg har fundet en måde at opnå funktionaliteten.heymike wrote:Jeg har ingen problem med at indsætte en video klip (avi, evt avi dv format) i Impress. Når den "slide" klikkes frem i præsentation modus, (og vises), startes videoen med det samme.
Er det muligt at indstille slide sådan at video først startes når man klikker på den ? (denne instilling har jeg i MSPowerPoint, men instillingen kan jeg ikke finde frem til i Impress.)
Eksempel case:
Der laves 3 dias.
Dias 1 indsæt et billede der hvor du vil have filmen skal spille + evt. andet tekst!
Højer klik på billedet og vælg <b>Interaktion</b> og sæt handling til <b>Gå til side eller objekt</b>, og vælg dias 2 som mål.
Dias 2 er en kopi af dias 1, hvor du udskifter billedet med filmen. I oversigten "Dias" eller under Diassortering, højer klikkes der på dias 2, og der vælges <b>Skjul dias</b>.
Dias 3 Slut side.
Nu virker præsentationen sådan at klikker du på billedet på dias 1 så afspilles dias 2, trykker du uden for billedet afspilles dias 3.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg