Installationsproblem på Vista X64

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
poul erik poulsen

Post by poul erik poulsen »

Hej eksperter1
På min ACER aspire M3201 (Juni .09) er/var det min drøm at installere Open office, som jeg med fornøjelse benyttede på min gamle PC. MEN!!
Efter utallige forsøg, prøver jeg-håbløse PC-bruger-, som sidste udvej at ty til eksperterne, vel vidende at det nok er et kompabilitetsproblem og ikke et ooo-problem.
Installationsfasen stopper ca.90% inde i "kopierer nye filer".Fejl 1310 - fejl ved skrivning til fil: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Templates\Soffice odg.
Har du adgang til kataloget.
Og her - eller lidt før stopper mine få evner og do. fantasi. For hvordan gør man så lige det på sådan en djævle PC som min?
Jeg har prøvet iflg. jeres svar til Jeanette 24/04.09 på lignende problem? Men uden held. Håbefulde hilsener Poul Erik
Poul Erik P.
Jørgen Rasmussen

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej poul erik poulsen

Efter lidt søgning på internettet har jeg fundet et par forslag, som du kan prøve.
1) Hvis du har noget på din computer der hedder Carbonite, så deaktiver det.
Hvis det ikke hjælper:
2) Unregister and reregister Windows Installer. To do this, follow these steps:
1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type msiexec /unreg, and then press ENTER.
3. Click Start, and then click Run.
4. In the Open box, type msiexec /regserver, and then press ENTER.

Jeg håber du forstår engelsk.
Hilsen JR
poul erik poulsen

installationsproblem på Vista x64

Post by poul erik poulsen »

Hej Jørgen Rasmussen! Tak for din indsats.
Carbonite findes ikke på min computer.
m.h.t.dit følgende forslag, så tager jeg lige en dyb indånding og samler mod et par dage inden jeg bevæger mig i dybden af systemet.
Venlig hilsen
poul erik
Poul Erik P.
Jørgen Rasmussen

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej poul erik
Efter utallige forsøg, prøver jeg-håbløse PC-bruger-, som sidste udvej at ty til eksperterne, vel vidende at det nok er et kompabilitetsproblem og ikke et ooo-problem.
Installationsfasen stopper ca.90% inde i "kopierer nye filer".Fejl 1310 - fejl ved skrivning til fil: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Templates\Soffice odg.
Har du adgang til kataloget.
Jeg spekulerer på om "Har du adgang til kataloget" er udtryk for, at mappen "Templates" er skrivebeskyttet.

Jeg kender ikke til Vista og alle dens sikkerhedsfunktioner. Det er dog noget med, at programmer skal installeres med Administratorrettigheder.

Jeg håber det evt. kan hjælpe dig med installeringen, hvis det foregående tip ikke hjælper.
Hilsen JR
Post Reply