Import af data fra excel til openoffice calc

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
superbuller

Import af data fra excel til openoffice calc

Post by superbuller »

Jeg benytter et program, der giver et output i .xls format. Når jeg normalt åbner .xls filer i openoffice calc foregår det uden problemer.

Men når jeg åbner de filer jeg får via dette program, får først en tekstimport box, og efter et OK en lang række kodetekst.

Når den åbnes i microsoft office vises den som den skal, med navne numre og farver.

Dette er et link til en af disse filer: http://www.automiljo.dk/DesktopModules/ ... mentID=976

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg ellers bliver nødt til at invistere i en office pakke :o(
Last edited by superbuller on 1. Sep 2009 09:24, edited 1 time in total.
Openoffice 3.1 on Windows XP
akn

Re: Import af data fra excel til openoffice calc

Post by akn »

superbuller wrote:Jeg benytter et program, der giver et output i .xls format. Når jeg normalt åbner .xls filer i openoffice calc foregår det uden problemer.

Men når jeg åbner de filer jeg får via dette program, får først en tekstimport box, og efter et OK en lang række kodetekst.

Når den åbnes i microsoft office vises den som den skal, med navne numre og farver.

Dette er et link til en af disse filer: http://www.automiljo.dk/DesktopModules/ ... mentID=976

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg ellers bliver nødt til at invistere i en office pakke :o(
Hej.
Ingen problemer... Det dokument du henter ned er er XML dokument. Du skal højreklikke på linket og vælg "gem som". Nu skal du udpege det sted, hvor du vil gemme filen. Når det er gjort højreklikker du på filen og vælger "åben med" og her vælger du så OpenOffice. Har lige prøvet og det funker fint, endda på en gl. OO2.0
/God fornøjelse..
Jens S

Post by Jens S »

Den fil du har hentet en fil der hedder report.xls . Prøv at omdøbe den til report.xlsx , og åbn så i Calc. Det virker i version 3.1
superbuller

Perfekt løsning

Post by superbuller »

Hey .xlsx endelsen virker perfekt... tusind tak for hjælpen
Openoffice 3.1 on Windows XP
akn

Re: Perfekt løsning

Post by akn »

superbuller wrote:Hey .xlsx endelsen virker perfekt... tusind tak for hjælpen
... kom til at tænke på, om ikke det var meget letter at associere filtypen .xlsx med OO i stedet for at skulle gemme og omdøbe o.lign.
Hvis du i Windows stifinder vælger: funktioner > mappeindstillinger > "FILTYPER" >
og her vælger .xlsx og "åbnes med" OO, så slipper du for at skulle gemme og omdøbe.
Post Reply