Repetoire liste

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Torben Poulsen

Repetoire liste

Post by Torben Poulsen »

Hej.
Jeg sidder og roder med regneark. Jeg har skrevet vores repetoire (musiknumre vi spiller )ind i regnearket feks. 1a - hedder Fru Sauterne
2a - hedder Have yoe ever seen the rain osv dernedad.

Så er det jeg ikke kan finde ud af det mere. Jeg vil lave en anden rækkefølge til et bestemt job (koncert) og tænkte på at i række F feks. kunne nøjedes med at taste et nr ind. feks 23, så skriver den hvad der står i række a23 - og så videre.? Er der mon nogen der kender en formel til det ?
med venlig hilsen
Torben
(en ny bruger)
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Start med at flytte din liste i kolonne A over i kolonne I (marker kolonnen ved at klikke på A, gå ned i den og træk den over i kolonne I)

Indtast 1 i celle H1 og træk nedad i fyldhåndtaget indtil der står 1000 i celle I1000 (eller forsæt/eller færre hvis du har flere/færre sange)
Indsæt følgende formel i B1: =HVIS(A1="";"";INDEKS($H$1:$I$1000;SAMMENLIGN(A1;$H$1:$H$717;0);2)) og træk nedad det antal rækker dine sange fylder. Her skal du udfylde alle de numre i kolonne A du ønsker at spille.

Når du så indtaster 2 i A1 får du musikstykke nr. 2 i din liste og så fremdeles nedad i kolonne A (999 giver sang nr 999)

En anden mulighed er følgende formel i B1: =INDEKS($H$1:$I$1000;A1;2) og træk nedad. Her får du umiddelbart din liste som oprindelig i kolonne B. Retter du en enkelt eller flere værdier i kolonne A, ændres din liste. Taster du 17 i A2, ændres B2 til sang nr 17, men sang nr 17 stadig vil stå i B17. Så du skal ned i A17 og indtaste 2 og så har du byttet om på de 2 sange.

mvh
Jens
Torben Poulsen

Post by Torben Poulsen »

Fantastisk. Jeg har fulgt det første eksempel og det er nøjagtigt det jeg var ude efter. Mange tusind tak. Det havde jeg aldrig fundet ud af selv. Det er let at lave en liste nu til hvert job uden at skulle taste hele titler ind igen. Endnu engang tak.
Hilsen Torben
niceoldboys.dk
Post Reply