Stavekontrol

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
arlet

Stavekontrol

Post by arlet »

Hej...

Jeg kan ikke ændre min stavekontrol fra engelsk til dansk. Når jeg trykker den overpå dansk ændrer den sig til engelsk med det samme.

Nederst på siden kan jeg rette den til dansk men efter et enkelt tryk skifter den til engelsk igen

I kontrolpanel -> tastatur står den til dansk

Hvordan retter jeg det??
//Arlet
esbe0184
Site Admin

Re: Stavekontrol

Post by esbe0184 »

arlet wrote:Jeg kan ikke ændre min stavekontrol fra engelsk til dansk. Når jeg trykker den overpå dansk ændrer den sig til engelsk med det samme.

Nederst på siden kan jeg rette den til dansk men efter et enkelt tryk skifter den til engelsk igen

Hvordan retter jeg det??
Funktioner -> Indstillinger -> Sprogligeindstillinger -> Sprog -> Vestligt

, og her vælger du Dansk.
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
SME

Post by SME »

Har du flere sprog på tastaturet? F.eks. engelsk?
Windows kan godt finde på at skifte sprog når du hopper mellem programmerne. For at være helt sikker, vil jeg bede dig om at åbne værktøjslinien "Sprog" (i Windows - du finder den under "Tastatur"/"Teksttjenester og sprog") og hold øje med, at den stadig er på dansk når du er i OOo.

Det selvsamme problem havde jeg for en måned siden og du kan læse en diskussion om det her: http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?t=4190
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
arlet

Re: Stavekontrol

Post by arlet »

esbe0184 wrote:
arlet wrote:Jeg kan ikke ændre min stavekontrol fra engelsk til dansk. Når jeg trykker den overpå dansk ændrer den sig til engelsk med det samme.

Hvordan retter jeg det??
Funktioner -> Indstillinger -> Sprogligeindstillinger -> Sprog -> Vestligt

, og her vælger du Dansk.
Den står på dansk...
//Arlet
arlet

Post by arlet »

SME wrote:Har du flere sprog på tastaturet? F.eks. engelsk?
Windows kan godt finde på at skifte sprog når du hopper mellem programmerne. For at være helt sikker, vil jeg bede dig om at åbne værktøjslinien "Sprog" (i Windows - du finder den under "Tastatur"/"Teksttjenester og sprog") og hold øje med, at den stadig er på dansk når du er i OOo.

Det selvsamme problem havde jeg for en måned siden og du kan læse en diskussion om det her: http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?t=4190
Alle andre sprog end dansk er slettet derinde...
//Arlet
SME

Post by SME »

Hmm... Man kan også indstille sproget under typografierne, på samme faneblad som skrifttype. Prøv at kigge derind?
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
Post Reply