Uanset hvilken type dokument jeg åbner i Open Office dannes automatisk en lock-fil i samme mappe som filen ligger i, f.eks. .~lock.moedenumre.doc#.
Filen gør, at jeg ikke kan gemme dokumentet når jeg er færdigt med det.
I øjeblikket sletter jeg lock-filerne manuelt, men det er temmelig irriterende.
Save-funktion hindres af lock-filer
Moderator: Lodahl
Lock-filer dannes når du åbner et dokument og slettes når du lukker dokumentet igen. Lock-filen forhindrer andre, der åbner dokumentet samtidig, at ændre på den - de kan kun åbne dokumentet i skrivebeskyttet tilstand.
Det kan ske at lock-filen ikke bliver slettet (f.eks. ved crash) og den skjulte fil vil så forhindre dig i at redigere i dit dokument. Start derfor med at lede efter lock-filer i stifinder og slet dem alle og start så OpenOffice.org op.
Du anvender ikke netværksdrev?
Det kan ske at lock-filen ikke bliver slettet (f.eks. ved crash) og den skjulte fil vil så forhindre dig i at redigere i dit dokument. Start derfor med at lede efter lock-filer i stifinder og slet dem alle og start så OpenOffice.org op.
Du anvender ikke netværksdrev?
Jo, jeg anvender trådløst netværksdrev.
Problemet er, at lock-filen dannes når jeg åbner dokumentet. Når jeg vil gemme og trykker på gemknappen eller gemmer i forbindelse med lukning af dokumentet kommer følgende meddelselse:
'Fejl under forsøg på at gemme ........
Objekt ikke tilgængelig.
Det er ikke muligt at få adgang til objektet,
fordi de nødvendige rettigheder mangler.'
Hvis jeg annullerer, sletter lock-filen manuelt og gemmer igen, så er der ingen problemer.
Kan det være fordi jeg ikke anvender odt-formatet, men holder mig til doc?
Problemet er, at lock-filen dannes når jeg åbner dokumentet. Når jeg vil gemme og trykker på gemknappen eller gemmer i forbindelse med lukning af dokumentet kommer følgende meddelselse:
'Fejl under forsøg på at gemme ........
Objekt ikke tilgængelig.
Det er ikke muligt at få adgang til objektet,
fordi de nødvendige rettigheder mangler.'
Hvis jeg annullerer, sletter lock-filen manuelt og gemmer igen, så er der ingen problemer.
Kan det være fordi jeg ikke anvender odt-formatet, men holder mig til doc?
Prøv at søg løsning her http://user.services.openoffice.org/en/forum/index.php , jeg har ingen erfaring med netværksdiske