Det har jeg godt nok aldrig oplevet før! Beklager, men den der slags omvendt logik, at det er "standard GUI", køber jeg altså ikke.
Nok kan jeg lidt blindskrift, men alle specialtegnene på mit tastatur genkender jeg ikke. Jeg sidder i en situation, hvor jeg
altid skriver på engelsk, men har nogle gange et dansk tastatur og nogle gange et engelsk tastatur. Der er ingen grund til, at jeg ikke kan skrive engelsk med et dansk tastatur - eller at jeg
skal have engelsk tastatur layout for at skrive engelsk.
Jeg forstår godt, at for nogle er det en praktisk funktion (jeg fandt efterfølgende issue-tråden på OOo) at programmet kan detektere, hvad jeg skriver. Men i netop dette tilfælde, er det langt fra en ønsket funktion. Jeg vil skrive engelsk, og det skal den bare ikke ændre på.
Derfor spørger jeg:
Hvordan kan jeg undgå, at OOo vil diktere hvilket sprog jeg skriver i, på trods af, at jeg gentagne gange fortæller den, at jeg skriver britisk engelsk?
PKO wrote:Sådan fungerer andre windowsprogrammer også.
Sådan som jeg husker MS Office, var det ikke tastaturlayoutet der var afgørende, men derimod det
skrevne der afgjorde, om MS Office gættede om man skrev engelsk eller dansk. Men her kunne man selv vælge, om MS Office skulle gætte sig frem, eller bare finde sig i hvad man satte den til.
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.