Hej,
Jeg mangler at kunne udnytte de oplysinger som kan indtastes under dokumentets egenskaber.
Det ville være fint at kunne søge i disse. Ellers giver de jo ikke megen mening.
Er det noget som kan tilføjes til "Åbn fil"-dialogen?
Findes der en funktion som kan søge i disse?
Det kunne også eventuelt være en god ide med lister tilknyttet til at sikre en validering af disse data.
Egenskaber - metadata
Moderator: Lodahl
Hej Ejnar,
Jeg var vist ikke klar nok i spyttet.
Jeg er klar over, at du kan indsætte disse oplysninger i selve dokumentet i Writer.
Men du kan ikke ved åbning af fil bruge disse søgekriterier til udvælgelse. Dermed er disse metadata af mindre betydning.
Derudover ville jeg gerne, at disse metadata kunne valideres op mod en foruddefineret liste. Og jeg mener at navngivning af filer ikke er en god l løsning.
Mener Office kan gøre dette.
Jeg var vist ikke klar nok i spyttet.
Jeg er klar over, at du kan indsætte disse oplysninger i selve dokumentet i Writer.
Men du kan ikke ved åbning af fil bruge disse søgekriterier til udvælgelse. Dermed er disse metadata af mindre betydning.
Derudover ville jeg gerne, at disse metadata kunne valideres op mod en foruddefineret liste. Og jeg mener at navngivning af filer ikke er en god l løsning.
Mener Office kan gøre dette.
Den funktion, du efterspørger, findes ikke i OpenOffice som sådan. Men fordi filformatet er åbent og veldokumenteret, kan den laves - enten inde i OpenOffice eller, hvilket nok er det smarteste, med et stykke software separat fra kontorpakken i form af det, der hedder et dokumenthåndteringssystem. Prøv at se på O3Spaces: http://o3spaces.com/ - jeg vil tro det har den funktion, du søger.