Fejl i genveje efter installation af OpenOffice 3

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Taurus54

Fejl i genveje efter installation af OpenOffice 3

Post by Taurus54 »

Jeg har lige afinstalleret OpenOffice 2 og installeret version 3.1.0 DA på en opdateret Windows 2000 Professionel SP4.

Når jeg forsøger at starte et OpenOffice-program ved at klikke på genvejene, får jeg en fejlmeddelelse. Windows kan ikke kan finde programmet - så vidt jeg kan se søger den efter en nøgle i registreringsdatabasen.

Billede af fejlen ved start af Writer kan ses her: http://www.linde-sorensen.dk/images/ope ... genvej.gif

Hvad er løsningen på dette problem?

Installationen skete som administrator med genstart mellem afinstallation og installation). Jeg har prøvet at genstarte, men det hjælper ikke. Og jeg har naturligvis også prøvet at starte OpenOffice som administrator.

Et link til en side er OK - jeg kan også klare lidt læsning på engelsk, men har ikke kunnde finde ud af hvad jeg skal søge efter :?
mvh
Jørgen L. Sørensen
Jens S

Post by Jens S »

Mit gæt er at dine genveje ikke længere virker fordi de peger på version 2 (som ikke længere findes). Brug dialogboksen du henviser til og brug Gennemse ... og find den ny placering (C:\Dokumenter\OpenOffice.org 3\program\swriter og det samme for øvrige programmer)

mvh
Jens
Taurus54

Post by Taurus54 »

Tror ikke fejlen skyldes at genvejen peger på OpenOffice 2 da den er blevet afinstalleret. Desuden ligger de problematiske genveje i en ny mapppe som hedder OpenOffice.org 3.1.

Umiddelbart vil jeg mene der er en fejl i installationsprogrammet.

Men nu har jeg i hvert fald fået genvejene rettet til efter dit tip.
mvh
Jørgen L. Sørensen
Post Reply