ODF filer

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Søren Thygesen

ODF filer

Post by Søren Thygesen »

Alle mine egne breve og documenter som er skrevet i OpenOffice.org er uden at jeg har gjort noget som helt blevet til ODF-filer, og nu kan jeg ikke åbne dem!
Hvad gør jeg?
esbe0184
Site Admin

Re: ODF filer

Post by esbe0184 »

Søren Thygesen wrote:Alle mine egne breve og documenter som er skrevet i OpenOffice.org er uden at jeg har gjort noget som helt blevet til ODF-filer, og nu kan jeg ikke åbne dem!
Hvad gør jeg?
Hvis du skriver en dokument i OpenOffice.org Writer med standart opsætningen og vælger gem, så vil den forslå at du gemmer i ".ods"!

".ods" er rigtig nok et af ODF formaterne.

OpenOffice.org burde kunne åbne ".ods" filer uden problemer, da det lige præcis er dens eget format.

Hvad sker der hvis du laver nye dokumenter, kan du så åbne dem igen?

Hvis du starter OpenOffice.org, kan du så åbne dokumenterne i Filer -> Åbn...?
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
Ejnar

Post by Ejnar »

Hvis du skriver en dokument i OpenOffice.org Writer med standart opsætningen og vælger gem, så vil den forslå at du gemmer i ".ods"!

".ods" er rigtig nok et af ODF formaterne.

OpenOffice.org burde kunne åbne ".ods" filer uden problemer, da det lige præcis er dens eget format.
Til breve og andre tekstdokumenter vil jeg nu foreslå ".odt". ".ods" er regneark.

Men jeg har lidt svært ved at forstå dig, Søren, når du siger:
Alle mine egne breve og documenter som er skrevet i OpenOffice.org er uden at jeg har gjort noget som helt blevet til ODF-filer
Hvis man netop "ikke gør noget", bruger OpenOffice.org jo ODF-formaterne.
Vh
Ejnar
Post Reply