Som skrevet ovenfor, så er der hul igennem på port 2525 som der skal være og port 25 er blokeret, da Stofa ikke tillader port 25 trafik til eksterne servere.
Der var noget automatisk opdatering for noget siden, og jeg kan heller ikke få testknappen til at fejle længere. Der er grøn markering i begge.
Men - som skrevet - så lader det ikke til at writer vil fungere som mailklient... i hvert fald bliver dokumentet ikke sendt, men blot vedhæftet i en ny mail fra min standardmailklient.
Er der blevet ændret noget på disse to punkter i en lille opdatering?
SMTP porten
Super.KnudBE wrote:Nu lavede jeg en test hvor jeg brugte servernavnet.
Jeg kan få fat gennem port 2525 men ikke port 25 så det er som forventet.
Men Oo er åbenbart blevet ændret, for den fejler ikke længere med test af forbindelsen...
Det er fordi at du vælger Filer -> Send -> Dokument som e-mail...KnudBE wrote:Hvorfor sender den så ikke dokumentet som mail, men åbner blot en ny mail i min mailklient, hvor dokumentet er vedhæftet?

Forklaring: Funktioner -> Indstillinger -> OpenOffice.org Writer -> Brevfletning e-mail, her sætter man indstillingerne for brevfletning, hvor det andet under Filer er afsendelse af et enkelt brev!
Kvikguide:
Nyt tomt dokument.
Skriv lidt tekst.
Funktioner -> Brevfletningsguide...
[1] Næste
[2] E-mail besked - Næste
[3] Vælg adresseliste - Opret (lave en flette liste med e-mail)
[4-7] Næste - Næste - Næste
[8] Send flette dokument som e-mail - (ret evt. mere) - Send dokumenter
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
-
SMTP porten
Hej Knud Berggreen og Esben Aaberg
Jeg har fulgt jeres korrespondance med spænding. Jeg har netop testet med port 25 og Stofanet. Det fungerer udemærket her. Jeg kan bl.a. se dette i e-mail-headeren: X-Mailer: OpenOffice.org 2.0 via Caolan's mailmerge component.
Jeg har fulgt jeres korrespondance med spænding. Jeg har netop testet med port 25 og Stofanet. Det fungerer udemærket her. Jeg kan bl.a. se dette i e-mail-headeren: X-Mailer: OpenOffice.org 2.0 via Caolan's mailmerge component.
Hilsen JR
Re: SMTP porten
Port 25 på Stofanet er ikke noget problem hvis man bare bruger Stofanets egen smtp-server. Stofa har bare blokeret for at man kan sende via port 25 på en ekstern mailserver.Jørgen Rasmussen wrote:Hej Knud Berggreen og Esben Aaberg
Men det glæder mig at du har fået posten ud. Min står som sagt bare med 0 sendt...
Knud Berggreen