Åbn op i præsentation

Brugerhjælp og support til præsentationer i LibreOffice Impress

Moderators: Lodahl, Jesper Krogh

Post Reply
T-buch

Åbn op i præsentation

Post by T-buch »

JEg har nu lavet min simpelt præsentation - hvordan gør jeg nu - når jeg bare vil have at den åbner op i præsentation og ikke i alt desingvisningen når en bruger klikke på filen?????
Thomas Buch
T-buch

Post by T-buch »

JEg fatter ikke at det skal være så svært at finde ud af

En af humlen er jo netop at det ser flot og indbydende ud når en modtager modtager ens præsentation - så dur det jo ikke at den åbner op i designvisning - så kunne man jo lige så godt have plastet det sammen i Word
Thomas Buch
JFM

Post by JFM »

Du kan jo forsøge at installere flg. udvidelsesmodul.
http://extensions.services.openoffice.org/download/23

Hilsen

Jørgen
T-buch

Post by T-buch »

Tak skal du have for forsøget

JEg har været ind eog læse på http://extensions.services.openoffice.o ... ressRunner

Så vidt jeg kan se så understøtter openofice ikke denne funktion og det lyder rimelig langhåret at få den til at gøre trods udvidelsen nu er installeret
Thomas Buch
caamorgen

Post by caamorgen »

Du kan eksportere din præsentation som PDF. I forbindelse med eksporten kan du vælge at markere, at PDF-filen skal åbne i fuldskærmstilstand.

Carl-Aage
caamorgen
T-buch

Post by T-buch »

Tak den var ikke helt dumt - den med pdf

Dog får du ingen automatiske overgange eller pauser og lign.

JEg har søgt og skrevet lidt på den internationalle. JEg er ikke vanvittig stiv i engelsk men som jeg forstår det kan man ved hjælp af kør menuen få impress til at starte op i "F5 mode"

HVis man er rigtig ferm kan man oven i øbet indstille windows eller andet OS til at starte sådan op. Desværre starter den så altid op i fuld præsentation og det er heller ikke nemt at konfigurere disse indstillinger på forhånd på alle de computer du evt. vil sende din præsentation til

JEg synes vi har fat i en klar mangel her, desværre
Thomas Buch
Jens S

Post by Jens S »

Du kan starte din præsentation op når du skriver følgende under kommandoen Kør..
"C:\Program Files\OpenOffice.org 3\program\simpress.exe" -show "C:\Dokumenter\MinPræsentation.odp"
men det kræves selvfølgelig at OpenOffice.org er installeret.

mh
Jens
T-buch

Post by T-buch »

Hej jens - tak for dit svar

Det var også det jeg læste og fik at vide på det internationale forum - dog ikke så flot og eksemplarisk klokkerent fortalt som dit :lol:

Min indvending er så igen - at jeg er egentlig ligeglad med hvordan jeg selv starter præsentationen op - jeg kender den jo

Men når jeg vil sende min drønflotte præsentation til min svigermor eller lign. den anden side af landet, så skal jeg først bede hende om at placere/gemme filen i en bestem mappesti

HErefter bede hende om at gå i kør
Og så bede hende om at kopiere og paste fra mailen en startkomando med parametre (som jens har giver et eksempel på)

Dette er oven i købet forsøgt beskrevet så nemt som muligt med de mulighede impress giver og jeg er ret sikker på at min svigermor dog alligevel er stået af. Den holder ikke og jeg syntes nogen burde lave det bedre i en senere version

MEn vi er selvfølgelig glade alligevel - sådan skal det jo ikke forstås - vi må af med det microsoft system
Thomas Buch
Jens S

Post by Jens S »

En anden måde:
Find odp filen i Stifinder, højreklik på den og vælg Vis
Det virker i Vista og antagelig også i XP
Du skal stadig have OpenOffice.org installeret

mvh
Jens
Post Reply