Hejsa.
Jeg sidder og roder med et regneark med små 17000 linjer og har her det problem at der mange steder i arket er tomme celler som jeg gerne vil have udfyldt med en overstående værdi, men kun hvis feltet er tomt. Se eksempel:
0305-0031-001
Skal udfyldes med overstående
0305-0031-001
0305-1020-001
0305-1020-001
0305-1031-001
0305-1031-001
0305-1031-002
Jeg har forsøgt mig med adskillige formler, men kan ikke finde den rette og jeg render ind i cirkulære referencer. Da det drejer sig om mange linjer vil det være super hvis der findes en måde hvor jeg bare kan trække formlen nedad eller køre en makro, men så skrap er jeg desværre ikke at jeg kan klare det selv.
Kan I hjælpe?
Automatisk udfyldning af tomme celler mm
Moderator: Lodahl
Automatisk sletning af rækker
Hej.
Jeg har lige prøvet med din formel men den fungere vist ikke efter hensigten hos mig.
Jeg fandt en excel makro der kunne klare problemet, Den fungere desværre ikke i OO. Så jeg måtte tage opgaven med på arbejde og køre makroen der.
Jeg har derfor fået løst problemet men ikke med OO som jeg gerne ville bruge.
Jeg har lige prøvet med din formel men den fungere vist ikke efter hensigten hos mig.
Jeg fandt en excel makro der kunne klare problemet, Den fungere desværre ikke i OO. Så jeg måtte tage opgaven med på arbejde og køre makroen der.
Jan F
Automatisk sletning af rækker
Jeg har brugt dine egne tal og sat dem op i en kolonne startende med A2. Opret følgende formel i en tom kolonne f.eks. E og start med E2, dvs. skriv: =HVIS(ER.TOM(A2);E1;A2)Jeg sidder og roder med et regneark med små 17000 linjer og har her det problem at der mange steder i arket er tomme celler som jeg gerne vil have udfyldt med en overstående værdi, men kun hvis feltet er tomt. Se eksempel:
Kopier formlen nedefter til slutningen af dine 17000 rækker eller alle 65000 om nødvendig.
Marker kolonne E alt sammen og kopier - Ctrl-C.
Gå hen til din oprindelige søjle A og marker den.
Vælg indsæt special og vælg Tekst og kun Tekst under Markering i dit tilfælde. Hvis du bliver spurgt om du vil overskrive så vælg Ja.
Du skal prøve med en kopi først og eksperimentere lidt - det virker hos mig med dine egne tal - OOo 3.1 på Windows Vista installation.
Det er rigtigt at det er pærelet i Excel i dette tilfælde, men det er jo OpenOffice vi gerne vil bruge ik'?
mvh
PS
Re: Automatisk sletning af rækker
Kan det være fordi du bruger dansk version?. Hvis JA, så skal det være HVIS i stedet for IF. Formlen fungerer fint ved mig med dine data.Jan F wrote:Hej.
I øvrigt er formlen ikke (i princippet) forskellig fra den der foreslås af bidragyder PS.
Hans
Udfyldning af tomme celler
Hejsa.
Ja jeg bruger den danske udgave og burde have set at formlen var på engelsk.
Ved at oprette en ny kolonne ved siden af den jeg ønsker at udfylde cellerne i og benytte den danske formel, køre det som en leg, jeg skal bare slette den første kolonne bagefter og alt er i skønneste orden.
Super
Jeg takker så meget.
Jeg havde slet ikke tænkt på at jeg kunne gøre det på denne måde.
Mvh.
Ja jeg bruger den danske udgave og burde have set at formlen var på engelsk.
Ved at oprette en ny kolonne ved siden af den jeg ønsker at udfylde cellerne i og benytte den danske formel, køre det som en leg, jeg skal bare slette den første kolonne bagefter og alt er i skønneste orden.
Super
Jeg takker så meget.
Jeg havde slet ikke tænkt på at jeg kunne gøre det på denne måde.
Mvh.
Jan F