Ordbøger

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Oblid

Ordbøger

Post by Oblid »

Hej,
Jeg forstår mig simpelthen ikke på at tilføje udvidelser...
Jeg ville super gerne tilføje en fransk ordbog, og jeg har også været inden at downloade gennen Funktioner -> Sprog -> hent ordbøger online, men jeg kan simpelthen ikke få det ind i programmet! Jeg har prøvet at være inde i den, hvor man administrerer udvidelser, hvor jeg installerede ordbogen, men lige fedt hjalp det.
Jeg hber der er nogen, der kan forklare mig, hvordan det skal gøres (ov det skal lige siges, som nogen af ud af teksten har bemærket, at jeg er helt ny som OpenOffice bruger).

På forhånd tak
Jørgen Rasmussen

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej Oblid

Til OpenOffice.org 3 eller højere skal du hente udvidelsen på denne side: http://extensions.services.openoffice.o ... reform1990. Tryk på knappen Get it.
I OpenOffice går du i menuen Funktioner -> Udvidelsesadministration. Tryk på knappen Tilføj. Find udvidelsen du downloadede og tryk på Åbn. Afslut OpenOffice og Hurtigstart, hvis den kører. (Ikon nede ved uret.)
Når du genstarter OpenOffice er den franske stavekontrol installeret.
Hilsen JR
Oblid

Post by Oblid »

Hurra nu virker det... Mange tak
Altschuler

installering af extensions

Post by Altschuler »

Jeg kan heller ikke finde ud af det. Jeg har hentet engelsk dictionary og svensk ordborg, har godkendt licens etc. og de ligger pænt i min udvudelsesliste - men jeg kan ikke bruge dem i programmet. Der er lissom ikke nogen knap eller noget ...
Hvad gør jeg forkert?
Altschuler

hurtigstart

Post by Altschuler »

Jeg har installeret 3.1. Hvordan får jeg den lille hurtigsstart ved siden af uret frem igen?
Carsten P K

Post by Carsten P K »

Hurtigstarten aktiveres på følgende måde.
I mappen med stibetegnelsen: C:\Programmer\OpenOffice.org 3\program dobbeltklikker du på ikonet Quickstart, der derefter vil vises på vante sted.
Ved hølreklik ser du om fluebenet er i funtion.
Håber forklaringen kan bruges
Carsten
Jørgen Rasmussen

hurtigstart

Jeg har installeret 3.1. Hvordan får jeg den lille hurtigsstart ved siden af uret frem igen?
I OpenOffice. Menuen Funktioner -> Indstillinger ->OpenOffice.org -> Hukommelse -> Indlæs OpenOffice.org ves systemstart.
Hilsen JR
Altschuler

hurtigstart

Post by Altschuler »

Tak, så virker det.
Kan I osse hjælpe med at få mine extensions til at virke?
Jørgen Rasmussen

Hvis du har sat standardindstillingerne for sprog til dansk, står der nederst i vinduet Dansk. Klik der for at skifte sproget. Hvis det ønskede sprog ikke står der, skal du vælge Flere -> Skrifttype -> Sprog. Sprog med ikonet ABC har installeret stavekontrol.
Hilsen JR
Post Reply