Hej alle.
Jeg forsøger at konvertere et dokument til .pdf, gennem ooo's ellers glimrende indbyggede funktion.
Problemet er, at ingen særlige danske skrifttegn (æ, ø, å) er tydelige i .pdfen.
Og her kommer så det egentlige problem: Jeg kan benytte en alternativ kilde til .pdf-eksportering, idet mit dokument bruger formateringsfunktioner, som ikke er kompatible med WORD. Derfor fejler de andre .pdf-printere, som f.eks. Adobe pro.
Ooo printer sådan set dokumentet perfekt - det er kun de tre ovenstående bogstaver, der mangler.
Håber i kan hjælpe,
Casper
Problemer med PDF-eksportering
-
Pdf-eksporteringsproblemer.
Har du set, om der er en anden snizzly font, du ku' bruge i stedet ?
Virker det med din font i en true type eller lign. version ? Eller findes den ikke som sådan ?

Virker det med din font i en true type eller lign. version ? Eller findes den ikke som sådan ?

If it doesn't kill you, it makes you stronger.
Michèle
Michèle
Re: Pdf-eksporteringsproblemer.
Puha... Skrifttypen hedder Baskerville Book, og jeg ved faktisk ikke om det er en truetype eller ej. Men jeg giver den lige et skud med Baskerville Old Face, og lader vide, om den virker, eller ej!Michele Vandborg wrote:Har du set, om der er en anden snizzly font, du ku' bruge i stedet ?
-
Jeg har erfaret, med Adobe Acrobat Pro, at man til en print-til-pdf-profil kunne vælge at den skulle inkludere skrifttyperne. For visse skrifttyper var det nemlig nødvendigt. Men behovet opstod kun, når pdf-filen blev vist på andre computere, hvor skrifttypen ikke var installeret.
Det mærkelige er så, at jeg ikke er stødt på muligheden ved andre pdf-værktøjer.
Det mærkelige er så, at jeg ikke er stødt på muligheden ved andre pdf-værktøjer.
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
Hvis du gerne vil have problemet løst, så kan du stemme her:
http://www.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=43029
Udviklerne fokuserer på de problemer, der har flest stemmer.
/lalf
[quote="Grunker"]Baskerville Old Face, som vidst er truetypen, virker. Men den er langt fra ligeså fed. Ærgeligt, men mange tak for hjælpen![/quote]
http://www.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=43029
Udviklerne fokuserer på de problemer, der har flest stemmer.
/lalf
[quote="Grunker"]Baskerville Old Face, som vidst er truetypen, virker. Men den er langt fra ligeså fed. Ærgeligt, men mange tak for hjælpen![/quote]