hjælp til budget oprettelse

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Icecold-Odin
Posts: 28
Joined: 13. Aug 2007 13:53

hjælp til budget oprettelse

Post by Icecold-Odin »

Hej.

Jeg skal lave et regneark som skal bruges til budget.
I denne vil jeg gerne have lave en form for funktion så man kan vælge om posten i budgettet skal indsættes 1, 2, 3, 4, 6 eller 12 gange på et år.
F.ex husleje, løn, forsikring osv.
er det muligt at lave i Calc ? Og i så fald hvordan ?
Jens S
Posts: 1091
Joined: 25. Mar 2007 22:42

Post by Jens S »

Hej
Her er en anden løsning end det du spørger om:
Hvis du skal indtaste et beløb f.eks. hver 3. måned, første gang februar, så
- indtaster du beløbet under februar
- markerer cellen og de næste 2 tomme celler i rækken
- holder ctrl nede samtidig med at du trækker i fyldhåndtaget hen ad rækken for resten af året

mvh
Jens
SME
Posts: 163
Joined: 29. Sep 2008 11:05
Location: Silkeborg, Danmark
Contact:

Post by SME »

En anden måde at lave budgettet på, er blot at have tre kolonner, én for ydelsen, den næste for hvor mange gange om året den betalt og den tredje for totale pr. år. Det giver måske ikke mulighed for at se, om der er nogle måneder der er specielt belastede, men det er en anden måde.
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
Icecold-Odin
Posts: 28
Joined: 13. Aug 2007 13:53

Post by Icecold-Odin »

Hej sme.

Målet var netop at se i hvilke måneder man har mange udgifter og i hvilke man skal "spare op"

Jens.
Tak for forslaget. Det vil jeg forsøge mig med. Det er næsten den mulighed jeg mente.
Det kræver lidt tilpasning, men jeg kan se pointen.
Jeg bruger nemlig to kolonner pr måned. 1 for den forventede indtægt/udgift og 1 for den reelle indtægt/udgift.
HK
Posts: 44
Joined: 14. Jan 2007 10:03

Re: hjælp til budget oprettelse

Post by HK »

Icecold-Odin wrote:Hej.

Jeg skal lave et regneark som skal bruges til budget.
I denne vil jeg gerne have lave en form for funktion så man kan vælge om posten i budgettet skal indsættes 1, 2, 3, 4, 6 eller 12 gange på et år.
F.ex husleje, løn, forsikring osv.
er det muligt at lave i Calc ? Og i så fald hvordan ?

Jeg har en fil med et ark der på basis af en kode fordeler et budgetbeløb (eksempelvis "1/12" som udtryk for at et budgetbeløb skal fordeles over 12 måneder, startende i måned 1 eller "4/3" når beløbet skal fordeles over 4 måneder, startende i måned 3).
Hvis du er interesseret, kan du få en kopi af filen.

Hans
Icecold-Odin
Posts: 28
Joined: 13. Aug 2007 13:53

Post by Icecold-Odin »

Hej Hans

Det du nævner der lyder som det jeg leder efter. Du må meget gerne sende mig en kopi af filen. Du kan sende den til
icecold.odin@gmail.com :-)

Og tusind tak


stavefejl rettet
HK
Posts: 44
Joined: 14. Jan 2007 10:03

Post by HK »

Icecold-Odin wrote:Hej Hans

Det du nævner der lyder som det jeg leder efter. Du må meget gerne sende mig en kopi af filen. Du kan sende den til
icecold.odin@gmail.com :-)

Og tusind tak


stavefejl rettet
Fil er sendt.
Hans
Post Reply