Hej.
Jeg skal lave et regneark som skal bruges til budget.
I denne vil jeg gerne have lave en form for funktion så man kan vælge om posten i budgettet skal indsættes 1, 2, 3, 4, 6 eller 12 gange på et år.
F.ex husleje, løn, forsikring osv.
er det muligt at lave i Calc ? Og i så fald hvordan ?
hjælp til budget oprettelse
Moderator: Lodahl
Hej
Her er en anden løsning end det du spørger om:
Hvis du skal indtaste et beløb f.eks. hver 3. måned, første gang februar, så
- indtaster du beløbet under februar
- markerer cellen og de næste 2 tomme celler i rækken
- holder ctrl nede samtidig med at du trækker i fyldhåndtaget hen ad rækken for resten af året
mvh
Jens
Her er en anden løsning end det du spørger om:
Hvis du skal indtaste et beløb f.eks. hver 3. måned, første gang februar, så
- indtaster du beløbet under februar
- markerer cellen og de næste 2 tomme celler i rækken
- holder ctrl nede samtidig med at du trækker i fyldhåndtaget hen ad rækken for resten af året
mvh
Jens
En anden måde at lave budgettet på, er blot at have tre kolonner, én for ydelsen, den næste for hvor mange gange om året den betalt og den tredje for totale pr. år. Det giver måske ikke mulighed for at se, om der er nogle måneder der er specielt belastede, men det er en anden måde.
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
-
Hej sme.
Målet var netop at se i hvilke måneder man har mange udgifter og i hvilke man skal "spare op"
Jens.
Tak for forslaget. Det vil jeg forsøge mig med. Det er næsten den mulighed jeg mente.
Det kræver lidt tilpasning, men jeg kan se pointen.
Jeg bruger nemlig to kolonner pr måned. 1 for den forventede indtægt/udgift og 1 for den reelle indtægt/udgift.
Målet var netop at se i hvilke måneder man har mange udgifter og i hvilke man skal "spare op"
Jens.
Tak for forslaget. Det vil jeg forsøge mig med. Det er næsten den mulighed jeg mente.
Det kræver lidt tilpasning, men jeg kan se pointen.
Jeg bruger nemlig to kolonner pr måned. 1 for den forventede indtægt/udgift og 1 for den reelle indtægt/udgift.
Re: hjælp til budget oprettelse
Icecold-Odin wrote:Hej.
Jeg skal lave et regneark som skal bruges til budget.
I denne vil jeg gerne have lave en form for funktion så man kan vælge om posten i budgettet skal indsættes 1, 2, 3, 4, 6 eller 12 gange på et år.
F.ex husleje, løn, forsikring osv.
er det muligt at lave i Calc ? Og i så fald hvordan ?
Jeg har en fil med et ark der på basis af en kode fordeler et budgetbeløb (eksempelvis "1/12" som udtryk for at et budgetbeløb skal fordeles over 12 måneder, startende i måned 1 eller "4/3" når beløbet skal fordeles over 4 måneder, startende i måned 3).
Hvis du er interesseret, kan du få en kopi af filen.
Hans
-
Hej Hans
Det du nævner der lyder som det jeg leder efter. Du må meget gerne sende mig en kopi af filen. Du kan sende den til
icecold.odin@gmail.com
Og tusind tak
stavefejl rettet
Det du nævner der lyder som det jeg leder efter. Du må meget gerne sende mig en kopi af filen. Du kan sende den til
icecold.odin@gmail.com

Og tusind tak
stavefejl rettet
Fil er sendt.Icecold-Odin wrote:Hej Hans
icecold.odin@gmail.com![]()
Og tusind tak
stavefejl rettet
Hans