hej
jeg har i et regne ark nogle data, som jeg gerne vil have ud på en graf på en A4 side for sig selv. Da jeg skal bruge det i et andet skrive program (ikke office)
- hvordan tager et grafen ud på ekstern side ?
- hvordan laver man større og tydligere skrift på X og Y akserne ?
- hvordan gemmes grafen bedst opløsning i billed format ?
Data Diagram i nyt vindue
Moderator: Lodahl
Prøv at.....
Du bør uden problemer kunne højreklikke på din graf, vælge "kopier" og derefter indsætte den i f.eks. Writer eller Draw. Da der er en meget god sammenhæng mellem programmerne i OOo-pakken, vil jeg anbefale dig at udnytte f.eks. Draw til at udskrive din graf i A4-størrelse. Her kan du skalere din graf uden kvalitetstab etc.hvordan tager et grafen ud på ekstern side ?
Dobbeltklik på din graf - så får du mulighed for bl.a. at ændre skriftstørrelse med merehvordan laver man større og tydligere skrift på X og Y akserne ?
Se svaret på dit første spørgsmål. Alternativt kan du "trække" i grafen i regnearket og derefter lave et screendump (printscreen-tasten eller bruge et program til formålet).hvordan gemmes grafen bedst opløsning i billed format ?
Der er måske smartere måder - og så hører jeg også gerne om det!

Re: Data Diagram i nyt vindue
Det kan du gøre let, så snart du har grafen i Draw. Så skal du markere grafen og fra "Filer" vælge "Eksportere...". Så kan du vælge og vrage mellem de forskellige billedeformater, men du skal huske at sætte flueben i "Markering". Uden er det hele arket der bliver eksporteret som billede.ivanholm wrote:hej
Hvordan gemmes grafen bedst opløsning i billed format ?
Ang. billedeformater, så skal du prøve dig frem efter behov. Hvis du skal bruge det til hjemmesider, hvor billedet ikke skal skaleres vil jeg anbefale PNG (eller SVG hvis du er fræk).
/Stefan
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.