Data Diagram i nyt vindue

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
ivanholm

Data Diagram i nyt vindue

Post by ivanholm »

hej
jeg har i et regne ark nogle data, som jeg gerne vil have ud på en graf på en A4 side for sig selv. Da jeg skal bruge det i et andet skrive program (ikke office)

- hvordan tager et grafen ud på ekstern side ?

- hvordan laver man større og tydligere skrift på X og Y akserne ?

- hvordan gemmes grafen bedst opløsning i billed format ?
Mvh
Ivan
guruerne

Prøv at.....

Post by guruerne »

hvordan tager et grafen ud på ekstern side ?
Du bør uden problemer kunne højreklikke på din graf, vælge "kopier" og derefter indsætte den i f.eks. Writer eller Draw. Da der er en meget god sammenhæng mellem programmerne i OOo-pakken, vil jeg anbefale dig at udnytte f.eks. Draw til at udskrive din graf i A4-størrelse. Her kan du skalere din graf uden kvalitetstab etc.
hvordan laver man større og tydligere skrift på X og Y akserne ?
Dobbeltklik på din graf - så får du mulighed for bl.a. at ændre skriftstørrelse med mere
hvordan gemmes grafen bedst opløsning i billed format ?
Se svaret på dit første spørgsmål. Alternativt kan du "trække" i grafen i regnearket og derefter lave et screendump (printscreen-tasten eller bruge et program til formålet).

Der er måske smartere måder - og så hører jeg også gerne om det!

:) Go' påske!
SME

Re: Data Diagram i nyt vindue

Post by SME »

ivanholm wrote:hej
Hvordan gemmes grafen bedst opløsning i billed format ?
Det kan du gøre let, så snart du har grafen i Draw. Så skal du markere grafen og fra "Filer" vælge "Eksportere...". Så kan du vælge og vrage mellem de forskellige billedeformater, men du skal huske at sætte flueben i "Markering". Uden er det hele arket der bliver eksporteret som billede.
Ang. billedeformater, så skal du prøve dig frem efter behov. Hvis du skal bruge det til hjemmesider, hvor billedet ikke skal skaleres vil jeg anbefale PNG (eller SVG hvis du er fræk).

/Stefan
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
Post Reply