Jeg har nu i flere dage brugt en time til halvanden hver dag på at læse de forskellige indlæg om emnet - og afprøvet de gode råd i praksis.
Jeg vil bare have skiftet standardskriften Times New Roman, 12 pkt. ud med Verdana, 11 pkt.
Ingen af de 7-8 forklaringer her i Forummet, som jeg har prøvet at forstå og derefter afprøvet, kan jeg få til at virke.
Jeg forstår det simpelthen ikke.
Hvorfor skal denne banale funktion være så bøvlet?
Er der nogen, som vil prøve at forklare mig, hvordan jeg får ændret min standardskrift og -størrelse i OOo-Writer?
M.v.h.
Standardskrifttype - ændring - igen - igen
Hej Jørgen.
Det er jo mageløst. 2½ timer efter at have stillet spørgsmålet, er der svar. Hvorfor skulle jeg igennem så mange indlæg og forklaringer, før jeg ved at spørge i forummet kunne få det afklaret? Det virker minsandten - m e-e-n -> jeg skal stadig selv fastsætte skriftstørrelsen, hvilket dog er til at leve med. Der er tilsyneladende ingen rubrikker til det formål.
Måske har jeg overset noget?
I hvert fald: Tak for hælpen.
Det er jo mageløst. 2½ timer efter at have stillet spørgsmålet, er der svar. Hvorfor skulle jeg igennem så mange indlæg og forklaringer, før jeg ved at spørge i forummet kunne få det afklaret? Det virker minsandten - m e-e-n -> jeg skal stadig selv fastsætte skriftstørrelsen, hvilket dog er til at leve med. Der er tilsyneladende ingen rubrikker til det formål.
Måske har jeg overset noget?
I hvert fald: Tak for hælpen.
Berndt
Version af OOo?
Hej!
I OpenOffice 3.0.1 ER der et felt til netop indstilling af skrifttypens størrelse!
Du følger blot Jørgens beskrivelse - og får så også mulighed for at indstille skriftstørrelse!

I OpenOffice 3.0.1 ER der et felt til netop indstilling af skrifttypens størrelse!
Du følger blot Jørgens beskrivelse - og får så også mulighed for at indstille skriftstørrelse!

Der er en guide til standard typografierne, men det er til Calc. Så forstår godt, du ikke lige fandt den.
Fra: http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?t=3928#10309
/Stefan
Fra: http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?t=3928#10309
Håber det hjælper.Jens S wrote:Hej
Du starter på nyt dokument, laver dine ændringer via F11 (Typografierne /Stefan). Derefter gemmer du arket under Filer - Skabeloner - Gem (eller bare Skift+F11). Så går du igen til Filer - Skabeloner - Administrer. Finder din gemte skabelon under Mine skabeloner, markérer den, klikker på knappen Kommandoer og vælger sluttelig Anvend som standardskabelon.
Nu vil dine ændringer blive anvendt, hver gang du starter et nyt regneark.
mvh
Jens
/Stefan
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
I skal have tak allesammen.
Jeg må lige fortælle, at jeg netop har købt ny PC - for et par uger siden. Den er med Vista Home Premium. Derfor har der været nogle ting som skulle justeres.
Jeg opdagede ved at gennemgå hele skriftproceduren igen, at billedet med Indstillinger-OOo-Writer-Grundlæggende skrifttyper, er så bredt, at den del, hvor skriftstørrelserne kan markeres, var skjult for mig, altså gemt helt ude til højre. Det bemærkede jeg ikke de foregående gange. Pinligt.
Jeg har nu fået det hele til at virke. Det er jeg glad for.
Et tillægsspørgsmål (p.g.a. ovennævnte brede billede) er oprettet separat som nyt spørgsmål.
Jeg må lige fortælle, at jeg netop har købt ny PC - for et par uger siden. Den er med Vista Home Premium. Derfor har der været nogle ting som skulle justeres.
Jeg opdagede ved at gennemgå hele skriftproceduren igen, at billedet med Indstillinger-OOo-Writer-Grundlæggende skrifttyper, er så bredt, at den del, hvor skriftstørrelserne kan markeres, var skjult for mig, altså gemt helt ude til højre. Det bemærkede jeg ikke de foregående gange. Pinligt.

Jeg har nu fået det hele til at virke. Det er jeg glad for.
Et tillægsspørgsmål (p.g.a. ovennævnte brede billede) er oprettet separat som nyt spørgsmål.
Berndt