Jeg er lidt utilfreds med den måde, skærmskrifttyperne tager sig ud i OO. Jeg har derfor eksperimenteret lidt med at slå antialiasing til og fra, og er kommet frem til, at skrifttype-størrelser under ca 14 punkter tager sig bedst ud uden mens størrelser over tager sig bedst ud med.
Jeg slår derfor anti-aliasing (hvad er egentlig den korrekte danske term?) til, og sætter grænsen ved 14 pt. Problemer er bare, at det ikke fungerer som forventet - enten bliver alt antialiased (fyføj.. hvad hedder det dog på dansk?), eller også gør ingenting. Er der nogen, der har erfaring med dette?
Jeg kører OpenOffice på Windows XP og på SuSE 9.1. Problemet findes begge steder.
Antialiasing af skærmskrifttyper
Moderator: Lodahl
-
Re:Antialiasing af skærmskrifttyper
Under Funktioner -> Indstillinger -> Tilgængelighed kan du markere "Brug systemets skrifttype til brugergrænseflade".
Det hjælper måske på tekstens udseende.
Giv som altid gerne en tilbagemelding.
Det hjælper måske på tekstens udseende.
Giv som altid gerne en tilbagemelding.
Ja, det har jeg også gjort - det hjælper på skrifttyperne i selve programmet, altså menuer etc. Her synes der at være fin konsistens i forhold til aa-indstillingerne.
Det hjælper bare ikke rigtig på skrifttyper i selve dokumenterne - her virker det stadig lidt tilfældigt hvad det bliver udjævnet og hvad der ikke gør.
Det er ligesom om, at OO bruger en anden metode til antialiasing end resten af (linux-) systemet?
Og en rettelse: Problemet findes naturligvis ikke under Windows.
Det hjælper bare ikke rigtig på skrifttyper i selve dokumenterne - her virker det stadig lidt tilfældigt hvad det bliver udjævnet og hvad der ikke gør.
Det er ligesom om, at OO bruger en anden metode til antialiasing end resten af (linux-) systemet?
Og en rettelse: Problemet findes naturligvis ikke under Windows.
-
Er det en TFT-skærm?
I så fald kan det være dette issue:
http://www.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=3886
I så fald kan det være dette issue:
http://www.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=3886
Ja, det er en TFT-skærm, men referencen beskriver ikke helt mit problem.
Og skidt med det; jeg lever med det, som det er. Tak for kommentarerne.
Og skidt med det; jeg lever med det, som det er. Tak for kommentarerne.