Åbning af filer
Åbning af filer
Jeg er tilsluttet noget der hedder menighedsrådets IT-skrivebord, og når jeg åbner denne hjemmeside er der en indbox lige som i et almindeligt mailprogram, når jeg så klikker på en vedhæftet mail, der normalt ligger i formatet doc, docx,eller pdf, sker der ikke noget, men hvis jeg dobbeltklikker på den kommer der en dialogbox op hvor jeg skal bestemme om jeg vil åbne filen eller gemme den når jeg så klikker på åben, åbnes der en anden dialogbox hvor jeg skal bekræfte at jeg vil gemme filen, når jeg så har gjort det kan jeg stadig IKKE åbne den, jeg har lige prøvet det på en pdf fil, men denne gang fik jeg besked på at konverteringsprogrammet ikke kunne gemme filen, jeg har installeret Adobe Reader 9,1 og OpenOffice 3,0.
Hej
Det er godt nok svært at læse din tekst. Du har ét punktum, helt til sidst!
Det sat til side, har du prøvet at åbne doc- og docx-filer via et andet medie? F.eks. et du har fået på en USB-pind eller downloadet fra internettet.
Og prøver du at åbne PDF filer i OpenOffice?
Jeg tror også, du skal spørge supporten hos det der IT-Skrivebord til råds.
Mvh.
Stefan
Det er godt nok svært at læse din tekst. Du har ét punktum, helt til sidst!
Det sat til side, har du prøvet at åbne doc- og docx-filer via et andet medie? F.eks. et du har fået på en USB-pind eller downloadet fra internettet.
Og prøver du at åbne PDF filer i OpenOffice?
Jeg tror også, du skal spørge supporten hos det der IT-Skrivebord til råds.
Mvh.
Stefan
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
Åbning af filer
Før jeg installerede OpenOffice kunne jeg bare dobbeltklikke på en fil og så blev pdf filer åbnet med Adobe Reader og doc og docx filer blev åbnet med Microsoft Office. Nu har jeg udskiftet Microsoft Office med Open Office og så kan jeg ikke åbne hverken pdf eller Office filer.
Filassociation
Det er en kendt sag, at OpenOffice 3.0 ikke er så "barsk" i forhold til at overtage filer fra andre programmer. I tidligere versioner kunne man under installationen sætte flueben ved de filer, OpenOffice skulle tage sig af.
Du skal:
Finde en .doc-fil. Højreklikke på den. Vælge åbn med.....Og vælge OpenOffice. Er OOo ikke på på listen, vælg da "Vælg standardprogram"
Gør det samme med .pps, .ppt, .docx osv. osv.
PDF-filer: Det samme - men vælg f.eks. Acrobat Reader.
Husk hver gang at sætte flueben i det felt, der hedder noget i retning af "Brug altid dette program til at åbne......"
Det tager et par minutter, men så kører det også!!
God weekend!
Du skal:
Finde en .doc-fil. Højreklikke på den. Vælge åbn med.....Og vælge OpenOffice. Er OOo ikke på på listen, vælg da "Vælg standardprogram"
Gør det samme med .pps, .ppt, .docx osv. osv.
PDF-filer: Det samme - men vælg f.eks. Acrobat Reader.
Husk hver gang at sætte flueben i det felt, der hedder noget i retning af "Brug altid dette program til at åbne......"
Det tager et par minutter, men så kører det også!!
God weekend!