Vi har 3 pc her i huset. De 2 andre har Word installeret og gemmer dukomenter i Word filer. Nar de bliver åbnet på min pc. med Openoffice på, ændres dukomenterne ofte. Hvilken filformat vil bedst kunne arbejde sammen på de 2 programmer.
MVh. Anders
Word/ openoffice filer
Moderator: Lodahl
Den bedste løsning er at installere OpenOffice på de to andre PC'ere, så I kan bruge den åbne standard ODF på alle tre PC'ere. Da OpenOffice er gratis kan det ikke ødelægge noget budget.
Indtil det sker er der ikke meget andet at gøre, end at bruge det lukkede, proprietære format DOC, da Word ikke understøtter ODF-formatet. Denne løsning er ikke særlig god. Blandt andet er DOC-formatet ikke godkendt som dokument-format i det offentlige.
Indtil det sker er der ikke meget andet at gøre, end at bruge det lukkede, proprietære format DOC, da Word ikke understøtter ODF-formatet. Denne løsning er ikke særlig god. Blandt andet er DOC-formatet ikke godkendt som dokument-format i det offentlige.
Venligst, David Lamhauge
Problemet er at de unge i huset vil bevare Word 2003 fordi de også bruger dukomenterne i Spejderhuset, hvor Word benyttes. Jeg (far) har ikke Word installeret, men jeg har den bedste printer og altid blæk på. Så det sker ofte Word dukoment skal udskrives med Openoffice og dukomentet ændrer tit opstilling , når den skal udskrives gennem Openoffice
Mvh. Anders
Mvh. Anders
Har du installeret denne konverter, som er bedre end den fortolker, der er med OOo?
http://katana.oooninja.com/w/odf-conver ... r/download
Ellers kunne du prøve at installere dette plugin i word og lade dem eksportere filerne som .odt. Måske giver det en anden fortolkning.
http://www.sun.com/software/star/odf_plugin/
http://katana.oooninja.com/w/odf-conver ... r/download
Ellers kunne du prøve at installere dette plugin i word og lade dem eksportere filerne som .odt. Måske giver det en anden fortolkning.
http://www.sun.com/software/star/odf_plugin/
Strange
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
Hej Anders,
Hvis Spejderhuset insisterer på at bruge deres penge på MS-programmer, så må de også investere i en printer. Det skal du vel ikke hænge på?
Og så synes jeg du skulle få OOo installeret på de unge menneskers PC'ere. Det har jeg gjort hos mine børn. De har overlevet, og det skal dine nok også
Hvis Spejderhuset insisterer på at bruge deres penge på MS-programmer, så må de også investere i en printer. Det skal du vel ikke hænge på?
Og så synes jeg du skulle få OOo installeret på de unge menneskers PC'ere. Det har jeg gjort hos mine børn. De har overlevet, og det skal dine nok også

Venligst, David Lamhauge
Problemets gerne er vel, at ungerne laver noget, de gerne vil have udskrevet fra din computer.
1. Hvis computerne er på samme netværk, kunne du overveje at dele din printer som en netværksprinter. Så skal de blot tilføje din printer via netværket. Det kræver blot, at din computer er tændt (men det er den jo i forvejen
). Hvis du det skal være lidt mere luksuriøst i denne løsning, kan du købe en printerserver, og alle kan udskrive til netværksprinteren.
2. Få ungerne til at konvertere deres dokumenter til PDF, så er layoutet bevaret! Min yndlings guide til gratis software: Gizmo's Freeware Review; Gizmo om PDF skrivere. Personligt har jeg gode erfaringer med Cute PDF.
PDF skriverne fungerer som en "virtuel" printer, så ungerne udskriver deres dokument til f.eks. CutePDF Writer og så stikker de dig PDF-filen, som du så kan udskrive.
3. Når du siger Spejderhuset og Word, så gætter jeg på KFUM Spejderne. Dem har jeg en torn i siden på, for de opfordrer til, at vi skal bruge MS Office sammen med deres Sharepoint. De har endog den frækhed, at tilbyde "en billig løsning", så grupperne kan købe MS Office til 6-700 kr. Grrr...
Vær med til at få KFUM spejderne til at bruge Opensource!
/Stefan
[/list]
1. Hvis computerne er på samme netværk, kunne du overveje at dele din printer som en netværksprinter. Så skal de blot tilføje din printer via netværket. Det kræver blot, at din computer er tændt (men det er den jo i forvejen

2. Få ungerne til at konvertere deres dokumenter til PDF, så er layoutet bevaret! Min yndlings guide til gratis software: Gizmo's Freeware Review; Gizmo om PDF skrivere. Personligt har jeg gode erfaringer med Cute PDF.
PDF skriverne fungerer som en "virtuel" printer, så ungerne udskriver deres dokument til f.eks. CutePDF Writer og så stikker de dig PDF-filen, som du så kan udskrive.
3. Når du siger Spejderhuset og Word, så gætter jeg på KFUM Spejderne. Dem har jeg en torn i siden på, for de opfordrer til, at vi skal bruge MS Office sammen med deres Sharepoint. De har endog den frækhed, at tilbyde "en billig løsning", så grupperne kan købe MS Office til 6-700 kr. Grrr...
Vær med til at få KFUM spejderne til at bruge Opensource!
/Stefan
[/list]
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.