Gemme som Word

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
donolesen

Gemme som Word

Post by donolesen »

Hej

Jeg har gjort således:

Gem i "Microsoft Word 97/2000/XP"-format.

Funktioner > Indstillinger > Indlæs/gem > Generelt: skift Standardfilformat til ovenstående.

Men de dokumenter jeg gemmer kan ikke åbnes af mine venners Word og symbolet for mine dokumenter ligner heller ikke dem som jeg tidligere har gemt, som ser ud som en A-4 side, hvorpå der er skrevet noget. Symbolet for dokumentet ligner nu bare en hvid side.

Er der noget der kan hjælpe?

MVH

Per
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Hvis det drejer sig om tabeller i dokumentet, ser det ud til at OpenOffice.org 3.01 har et problem med at gemme i .doc - format. http://www.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=99024 eller 96307.

Det anbefales altid at gemme og arbejde med dokumenter i standard .odt - format . Hvis du så har brug for sende filen, så brug pdf og hvis den skal kunne redigeres, så brug Filer-Gem som.. .doc efter først at have gemt som .odt

mvh
Jens
donolesen

Post by donolesen »

Hej. Nej, det er ikke noget med tabeller, men bare det at mine dokumenter ikke gemmes som "Microsoft Word 97/2000/XP"-format - Selvom jeg har sat indstillingerne til det

Det er gået fint tidligere, men muligvis kan jeg ikke efter at have slettet OOO og installeret igen og som sagt sat indstillingerne til at gemme som "Microsoft Word 97/2000/XP"-format -

MVH

Per
Post Reply