sortering

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
fras

sortering

Post by fras »

I mit regneark har jeg både tekst og tal bl. løbenr på de enkeldte celler.
Hvordan kan jeg sortere stigende eller faldende efter løbrnr.
jeg kan sagtens sortere efter løbenr, men de øvrige celler følger ikke med
Jens S

Post by Jens S »

Når du ønsker tabeller sorteret, skal du starte med at markere hele området. Vælg herefter Data - Sorter. For en sikkerheds skyld se lige om indstillinger er som du ønsker. Nu kan du så vælge den kolonne der skal sorteres efter.

Hvis jeg har misforstået dig, så skriv igen

mvh
Jens
sonjor

Hyperlink og Objekt i CALC

Post by sonjor »

Hej.
Jeg ville gerne bruge et regneark i CALC til at hjælpe mig med at udvælge seniordanse til undervisning. Jeg har en tabel med alle dansenumre - en med alle dansebskrivelser og en med musik. Meningen er, at jeg skal kunne vælge et dansenummer på listen og derved starte den tilhørende musik. Har prøvet følgende: I en tom kolonne i dansenummer-listen indsættes et hyperlink til dansebeskrivelsen. Det fungerer fint. Efter åbning af beskrivelsen, indsætter jeg et objekt/ole-objekt der henviser til musikken og kæder dertil MEN, når jeg så vælger musikken, kommer der en dialogboks op som om det var et billede !!
Hvad gør jeg galt ? Håber nogen kan hjælpe mig.

På forhånd tak
Hilsen
Sonja
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Kunne du ikke, i stedet for at indsætte et objekt, indsætte et hyperlink til mp3-filen (eller det du bruger) og når du så klikker på linket åbner musik-filen i din standard afspiller.

mvh
Jens
sonjor

Post by sonjor »

Hej Jens

Jo selvfølgelig, det er meget lettere og beskrivelsen har jeg jo ikke brug i situationen, da jeg har den udskrevet på kartotekskort. Jeg abede bare lidt efter proceduren i Access, men det er jo ikke nødvendig - TUSIND TAK, min dag er reddet, tror jeg
Hilsen
Sonja
Post Reply