Speciel punktopstilling, hvordan?

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
draco

Speciel punktopstilling, hvordan?

Post by draco »

Jeg er igang med med at lave nogle tabeller (skal laves ud fra en Jpg fil), til IT, og har styr på hvordan tabeller skal laves... problemet opstår længere nede hvor jeg skal have noget punkt opstilling inde i en tabel (eller det er faktisk irellevant, om det er inde i en tabel eller direkt i en dokument)

1.1 Blablablablablablabla.............................13
1.2 Blablablabla..........................................14
2 Blablablablablaba..................................17
3 Bla.......................................................20
ect

Nummer -> indrykning -> Tile ->...... frem til side tal, fuldkommen som hvis man bruge Indholdfortegnelsen, men denne funktion kan jeg ej brug, da jeg jo ikke har de sider i mit dokument.

Så hvordan laver jeg en punkt opstilling hvor:

- Der IKKE er indryk fra 1.1 som normalt sker ved punktopstillig
eks
Noget
1.1 blabla........
1.2 blablabla....

Men bliver helt til venstre

- Jeg selv kan bestemme om den hedder eks. 1.2 eller 2 (ikke direkte automatisk forløbende numre, men mulighed for at redigere dem)
- få lavet ......... fra tekst til Nummer

Jeg ved overstående er lavet i MS office, og derefter Print screen også har vi fået billedet og skal kopiere det (og jeg sidder som den eneste med OO, så skal jo bevise at den kan det samme 8) )

Bruger OO 3.0.1
Ejnar

Post by Ejnar »

Indrykningen af en punktopstilling bestemmes med
Formater -> Punktopstilling -> Fanebladet "Placering", punktet "Justeret ved"
Vh
Ejnar
draco

Post by draco »

Tak, men fandt en anden løsning..

I den celle i tabellen hvr jeg skulle bruge denne opstilling der valgte jeg denne løsning (og nok for mit vedkommende den bedste)

- Markerede cellen
- Opdel, 2 vandret
- Markerede den nedeste af det 2 celler
- Opdel, 5 vandret
- Markerede den nye opdelt celle, og valgte kanter - ingen
- markerede de omkring læggende celler som nu havde fået den ene celle kant fjernet, og gav dem deres kan tilbage.
- Indstillede den 1 (længst til venstre) af de 5 nu oprettede celler uden kant og tilpassede den så der kun lige kunne stå 1.1 i den
- Den ved siden af sprang jeg over lige nu, og begyndte at tilpasse den 3 celle, så den blev bred nok til teksten og ......
- den 4. Celle lavede jeg stor nok til at der kunne stå 17 i
- den 5 celle (den længst til højre) brugte jeg til at få en vis afstand fra næste cellevæg

Og efter lidt afprøvning, så samlede jeg celle 1 og 2 igen pga. så meget luft var ikke nødvendigt alligevel.
Post Reply