slette fil-kommentar

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
flemming chr. nielsen

slette fil-kommentar

Post by flemming chr. nielsen »

For meget længe siden konverterede jeg en word-fil til en odt-fil. Den var som word-fil forsynet med en kommentar, og nu kan jeg tilsyneladende ikke slette kommentaren. Jeg går ind i filens egenskaber og klikker på fanebladet sammenfatning. Der står kommentaren, men den er ikke til at rokke ved. Det samme gælder i øvrigt navnet på filens forfatter.
Filen er ikke skrivebeskyttet.
Har nogen en løsning?
mvh.
Flemming
flemming chr. nielsen

Slet ingen, der har en løsning, så jeg slipper for en forældet kommentar til filen? mvh. Flemming
Jørgen Rasmussen

slette fil-kommentar

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej Flemming

Prøv at kopiere teksten i filen og indsætte den i et nyt dokument.
Hilsen JR
flemming chr. nielsen

Tak for tippet. mvh. Flemming
flemming chr. nielsen

Nej, den gik ikke. Jeg kan godt kopiere teksten over i et nyt dokument, men noterne følger ikke med. Jeg har tidligere omtalt noteproblemet. Nu har jeg manuelt fået nogenlunde styr på dokumentet (1.600 sider) med dets 185 noter (fodnoter placeret i dokumentets slutning, men ikke af den grund slutnoter). Det ser ud til, at Open Office ikke er født til så omfattende dokumenter, men nu fungerer det forhåbentlig, og jeg må affinde mig med, at kommentaren ikke kan slettes. mvh. Flemming

NB: Det må nu alligevel på en eller anden facon være muligt at bryde ind i en fil og slette en kommentartekst. Den findes under Egenskaber, fanebladet Sammenfatning, men bliver urokkeligt stående, lige meget hvad jeg prøver.
Jørgen Rasmussen

slette fil-kommentar

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej Flemming
Nej, den gik ikke. Jeg kan godt kopiere teksten over i et nyt dokument, men noterne følger ikke med.
Det lyder underligt. Hos mig følger noterne fint med når jeg kopierer. Jeg vælger Ctrl +A (Marker alt), kopierer og indsætter ved hjælp af knappen Indsæt i værktøjslinjen. Ved knappen Indsæt er der en lille pil. Tryk ned på den og vælg OpenOffice.org Writer.
Hilsen JR
flemming chr. nielsen

Jo, jeg gør, som du foreslår, og det fungerer fint med dokumenter i "normal" længde. Denne her er for åbenbart for lang, eller fodnoternes placering som en slags slutnoter forhindrer det. mvh. Flemming
Post Reply