jeg har brug for at kunne skrive en formel som også skal kunne læses i klar tekst.
jeg har brug for f.eks at der i en celle explicit står (2+3)/4 og at der i en anden står formlen udregnet 1,25 med den bagvedliggende formel
konvertere tekst til formel eller formel til tekst
Moderator: Lodahl
-
Det hjælper mig kun lidt. mit problem er at tekst og formel/resultat skal følges ad. det hjælper kun lidt hvis jeg ændrer det sidste led til en cellerefrence.Carsten P K wrote:Sammenkædning kunne være løsningen for dig i givet fald vil funktionen se således ud
=SAMMENKÆDNING("(2+3)/4 = ";(2+3)/4)
Med venlig hilsen
Carsten
Om jeg forstår dig ret - skriv formlen =(2+3)/4 i A1, hvilket returnerer 1,25. Hvis du herefter i B1 taster =FORMULA(A1) (engelsk udgave - jeg går ud fra den hedder FORMEL i en dansk udgave) får du =(2+3)/4.ft wrote:Det hjælper mig kun lidt. mit problem er at tekst og formel/resultat skal følges ad. det hjælper kun lidt hvis jeg ændrer det sidste led til en cellerefrence.Carsten P K wrote:Sammenkædning kunne være løsningen for dig i givet fald vil funktionen se således ud
Med venlig hilsen
Carsten
Med venlig hilsen
Hans
Det var lige det jeg skulle bruge!!!!HK wrote:Om jeg forstår dig ret - skriv formlen =(2+3)/4 i A1, hvilket returnerer 1,25. Hvis du herefter i B1 taster =FORMULA(A1) (engelsk udgave - jeg går ud fra den hedder FORMEL i en dansk udgave) får du =(2+3)/4.ft wrote:Det hjælper mig kun lidt. mit problem er at tekst og formel/resultat skal følges ad. det hjælper kun lidt hvis jeg ændrer det sidste led til en cellerefrence.Carsten P K wrote:Sammenkædning kunne være løsningen for dig i givet fald vil funktionen se således ud
Med venlig hilsen
Carsten
Med venlig hilsen
Hans
findes der mon også en funktion der går den anden vej
Skift til Excelft wrote:Det var lige det jeg skulle bruge!!!!HK wrote:Om jeg forstår dig ret - skriv formlen =(2+3)/4 i A1, hvilket returnerer 1,25. Hvis du herefter i B1 taster =FORMULA(A1) (engelsk udgave - jeg går ud fra den hedder FORMEL i en dansk udgave) får du =(2+3)/4.ft wrote: Det hjælper mig kun lidt. mit problem er at tekst og formel/resultat skal følges ad. det hjælper kun lidt hvis jeg ændrer det sidste led til en cellerefrence.
Med venlig hilsen
Hans
findes der mon også en funktion der går den anden vej

Hans
jeg bukker og takkerHK wrote:Skift til Excelft wrote:Det var lige det jeg skulle bruge!!!!HK wrote: Om jeg forstår dig ret - skriv formlen =(2+3)/4 i A1, hvilket returnerer 1,25. Hvis du herefter i B1 taster =FORMULA(A1) (engelsk udgave - jeg går ud fra den hedder FORMEL i en dansk udgave) får du =(2+3)/4.
Med venlig hilsen
Hans
findes der mon også en funktion der går den anden vejog brug EVALUATE.
Hans