etiketter

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
ctjensen

etiketter

Post by ctjensen »

Jeg har købt nogle etiketark, men kan med etiketfunktionen ikke indstille således at den rammer etiketstørrelsen. Har også prøvet i tekstbehandling, men det samme. Der er en bundmargen på mine ark som den ikke spørger efter. Hvorfor det?
cykelsmeden

Re: etiketter

Post by cykelsmeden »

ctjensen wrote:Jeg har købt nogle etiketark, men kan med etiketfunktionen ikke indstille således at den rammer etiketstørrelsen. Har også prøvet i tekstbehandling, men det samme. Der er en bundmargen på mine ark som den ikke spørger efter. Hvorfor det?
Er lige rendt i det samme.
Har vist sig at man kan ignorere hvis top og bund er ens, og top passer
i mit tilfælde:
top ,88
bredde 5,25
højde 2,54
etiketter 4 * 11

[bund] ,88 - ikke noteret/vist, men udskrift passer

finn
--
Linux er som en TeePee:
no Gates, no Windows and a working Apache inside
Jens S

Post by Jens S »

Hvis din totalhøjde på siden er 29,7 (A4), og topmargen fylder 0,88 og etiketterne 11*2,54=27,94 bliver bundmargen jo: 29,7-0,88-27,94=0,88, så du behøver ikke at definere bundmargen, den er allerede defineret udfra de øvrige værdier.
mvh
Jens
cykelsmeden

Post by cykelsmeden »

Jens S wrote:Hvis din totalhøjde på siden er 29,7 (A4), og topmargen fylder 0,88 og etiketterne 11*2,54=27,94 bliver bundmargen jo: 29,7-0,88-27,94=0,88, så du behøver ikke at definere bundmargen, den er allerede defineret udfra de øvrige værdier.
mvh
Jens
Ja rigtigt. Med det burde ses på eksempelvisningen at der er bundmargen, eks. her på de ,88. Som det virker, ser det forkert ud og man tror noget er galt.
Bortset fra det ,kan man slet ikke lave den label o MS$2k3 :-)
- den påstår at størrelsen er større end papiret :lol: selv om man tager 1 cm af .

finn
--
Linux er som en TeePee:
no Gates, no Windows and a working Apache inside
Post Reply