OF til MAC

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Kristian Melgaard

OF til MAC

Post by Kristian Melgaard »

Jeg har netop hentet den nyeste Open Office 3.0.1, men kan ikke åbne den på min Mac.
Jeg har installeret Mac-versionen og har OS X 10.5.6, så det burde være i orden. Det hele ser også helt rigtigt ud på skærmen, men når jeg klikker på ikonet for at åbne programmet skriver maskinen, at jeg ikke kan åbne programmet, da “det ikke understøttes af denne arkitektur” - hvad
betyder det, og hvad kan jeg gøre.

vh mel-
:?:
js

Post by js »

Hvilken Mac har du?
Det skal være en med Intel processor.
Hvis det er en ædre Mac med Motorola processor kan du bruge NeoOffice ( http://www.neooffice.org/neojava/en/dow ... p#download )

Jeg har lige installeret 3.0.1 på min MacBook Pro, og det kører forrygende.
draco

Post by draco »

Har du en Mac med Intel eller PPC (G3, G4 eller G5 CPU) ??

OpenOffice 3 virker KUN på Intel mac's
Kristian Melgaard

Post by Kristian Melgaard »

draco wrote:Har du en Mac med Intel eller PPC (G3, G4 eller G5 CPU) ??

OpenOffice 3 virker KUN på Intel mac's
Men det er en ældre sag - omkring tre år, så det er nok årsagen.

Jeg ved ikke om det er Motorola eller Intel : Om denne mac står:
Modelnavn: iMac G5
Model-id: PowerMac8,1
Processornavn: PowerPC G5 (3.0)
Processorhastighed: 1.8 GHz
Antal CPU'er: 1
L2-buffer (pr. CPU): 512 KB
Hukommelse: 2 GB
Bushastighed: 600 MHz
Boot ROM-version: 5.2.2f4
Ellers tak for hjælpen
draco

Post by draco »

Du har en PPC G5, så derfor virker OpenOffice 3 ikke på den..

OpenOffice 3 kræver Intel CPU (en af de nyere Mac's)

Version 2.4 virker under PPC, dog er det så igennem X11, men kan ikke lige finden den dansk PPC version til download.

Ellers brug Js foreslag med NeoOffice istedet
lalf

Post by lalf »

Ser ud til at der er en udgave af OpenOffice 3 til PPC - eller?:
http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?p=9896

/lalf

[quote="draco"]Du har en PPC G5, så derfor virker OpenOffice 3 ikke på den..

OpenOffice 3 kræver Intel CPU (en af de nyere Mac's)

Version 2.4 virker under PPC, dog er det så igennem X11, men kan ikke lige finden den dansk PPC version til download.

Ellers brug Js foreslag med NeoOffice istedet[/quote]
draco

Post by draco »

Som du læser i linkede indlæg, så er versionen RC4 (ej officel, eller godkendt), og derfor (efter min forståelse) kan/vil den indeholde fejl som er nød til at blive rettet inden den vil kunne frigives/godkendes.

Det er ( min forståelse) lidt lige som at bruge Beta versioner som fuldt udviklede/godkendte programmer, og det er de langt fra, måske ikke nogle fejl som Fru Hansen oplever, når hun skriver et brev til Moster Karen 1 gang om ugen, men der kan ligge nogle grove fejl, hvis man arbejder mere seriøst med det..

Det er også en af grundende til jeg ikke bruger NeoOffice, da jeg ikke kan tage et stykke software som skriver dette:
Important Warnings for All NeoOffice Users

Since NeoOffice is developed by volunteers and tested by users, we expect that users will find crashing or other serious bugs. We strongly recommend that you save your work frequently so that if you encounter a crashing bug, you will not lose much data. If you feel that you need software that has been heavily tested, we recommend that you use a commercially-supported product like Microsoft Office or Apple iWork
som et gennemarbejdet produkt, som en officel/godkendt version vil være (der kan selvfølgelig stadig være specifike fejl, men største dele vil være ordnet)

Så for min skyld, må folk gerne bruge RCx udgaver eller beta, så længe de er klar over hvad det er de bruger..
Post Reply